Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18560
Author: Τσολακίδου, Παρασκευή
Title: Η εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και η αναγνώριση της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Date Issued: 2015
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Σιπητάνου, Αθηνά
Abstract: Η ανάγκη να δημιουργηθεί το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων προέκυψε από την απαίτηση για ένα κοινό πλαίσιο αναφοράς των επαγγελματικών προσόντων στις χώρες της Ευρώπης. Κοινή σκέψη ήταν να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός «μετάφρασης», που θα δίνει τη δυνατότητα στο να γίνουν τα προσόντα του Ευρωπαίου πολίτη κατανοητά και άμεσα αναγνωρίσιμα τόσο μέσα στη χώρα του, όσο και στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών, ο οποίος είναι από τους μεγαλύτερους σε αριθμό εργαζομένων και με σημαντική επίδραση στην ελληνική κοινωνία, μπορεί να επωφεληθεί από το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων. Χρησιμοποιώντας το ως πεδίο αναφοράς, μπορεί να βελτιώσει και να ενισχύσει την επαγγελματική του ταυτότητα και να θέσει μελλοντικές προτεραιότητες για τις νέες προκλήσεις που προβάλλουν στον ευρωπαϊκό χώρο εργασίας. Δεξιότητες και γνώσεις που έχουν αποκτηθεί από τη μη τυπική και την άτυπη μάθηση, μπορούν να επικυρωθούν, αφού προηγουμένως προσδιορισθούν, καταγραφούν, αξιολογηθούν και πιστοποιηθούν. Η έρευνα εξετάζει το πλαίσιο στο οποίο θα μπορούσε να λειτουργήσει η επικύρωση της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τις πιθανές δυσκολίες και τα εμπόδια. Τέτοια μπορεί να είναι το χαμηλό επίπεδο πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης στο εν λόγω θέμα, η σύνδεση των προς επικύρωση δεξιοτήτων και γνώσεων με το επαγγελματικό προφίλ του εκπαιδευτικού, ο συντονισμός των αρμόδιων για τη συνολική διαδικασία φορέων κ.ά.
Keywords: Ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων
Ελληνικό πλαίσιο προσόντων
Ευρωπαϊκός χώρος εργασίας
Γνώσεις
Δεξιότητες
Ικανότητες
Αναγνώριση
Μη τυπική μάθηση
Εκπαιδευτικoί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Επαγγελματικό προφίλ
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsolakidouParaskeuiMsc2015.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons