Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Συμεώνel
dc.contributor.authorΠετρέα, Ελένηel
dc.date.accessioned2015-12-01T07:16:45Z-
dc.date.available2015-12-01T07:16:45Z-
dc.date.issued2015el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18488-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.el
dc.description.abstractΟι οικονομικές καταστάσεις αποτελούν βασική πηγή πληροφοριών προς εξωτερικούς προς την επιχείρηση ενδιαφερόμενους (πιθανούς μελλοντικούς επενδυτές, πιστωτές κλπ), με τους εντός της επιχείρησης ενδιαφερόμενους (διοίκηση) να απολαμβάνουν εσωτερική πληροφόρηση, η οποία δεν κοινοποιείται. Υιοθετώντας βασικές αρχές και παραδοχές κατά τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων, οι τελευταίες καθίστανται συγκρίσιμες μεταξύ τους και αποτελούν βασική πηγή πληροφοριών καθώς μέσω των ιστορικών δεδομένων που παρατίθενται επί αυτών, σε συνδυασμό με λοιπούς κοινωνικο-πολιτικούς παράγοντες, δύναται η εκτίμηση της μελλοντικής πορείας της εκάστοτε εταιρείας. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου μη αλκοολούχων ποτών (χυμών και αναψυκτικών) επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στις μεγαλύτερες εταιρείες αυτού. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήσαμε παράθεση βασικών αριθμοδεικτών και προοπτικών τριών εταιρειών: Coca Cola- Τρία Έψιλον ΑΕ, Pepsico-ΗΒΗ Α.B.Ε. και ΛΟΥΞ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ Α.Β.Ε.Ε.. Κριτήριο επιλογής των ανωτέρω εταιρειών υπήρξε ο Κύκλος Εργασιών αυτών, με την ημερομηνία κλεισίματος των οικονομικών καταστάσεων να συμπίπτει, 31η Δεκεμβρίου. Ο κλάδος μη αλκοολούχων ποτών (χυμών και αναψυκτικών) χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό και συγκεντρωτισμό, με τις εταιρείες που κατέχουν τις μεγαλύτερες ετικέτες να επικρατούν στην αγορά, με τις μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου να δραστηριοποιούνται κυρίως σε τοπικές αγορές. Βασικοί παράγοντες ζήτησης του κλάδου είναι η τιμή των προϊόντων καθώς, επίσης, οι κλιματολογικές συνθήκες, ο σύγχρονος τρόπος ζωής και ο τουρισμός, με τη ζήτηση να αυξάνεται αισθητά κατά τους θερινούς κυρίως μήνες. Οι εταιρείες προκειμένου να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς που κατέχουν και να εδραιωθούν περαιτέρω χρησιμοποιούν νέες προωθητικές πολιτικές, λανσάροντας νέες ετικέτες προϊόντων, προσαρμοσμένες στις επιθυμίες του καταναλωτικού κοινού. Συνάπτοντας συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες super markets επιτυγχάνουν αύξηση της ζήτησης, με λίγες, ωστόσο, εξ αυτών να υιοθετούν την πολιτική της καθετοποίησης. Βάσει των δεδομένων που απεικονίζονται στις οικονομικές καταστάσεις των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, προβήκαμε σε υπολογισμό των βασικών αριθμοδεικτών ρευστότητας, αποδοτικότητας, κυκλοφοριακής ταχύτητας και δανειακής επιβάρυνσης αυτών. Μέσω του μοντέλου πρόβλεψης Altman Z-score προσδιορίσαμε τις πιθανότητες χρεοκοπίας των συγκεκριμένων εταιρειών. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τους σχετικούς υπολογισμούς, λαμβάνοντας υπόψη τις αντίστοιχες τιμές της μέσης επιχείρησης στον κλάδο και στην ελληνική αγορά, παρατίθενται συγκεντρωτικά στο τελευταίο κεφάλαιο της παρούσης εργασίας.el
dc.format.extent64el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΧρηματοοικονομική ανάλυσηel
dc.titleΑνάλυση και κριτική διερεύνηση των οικονομικών καταστάσεων του κλάδου μη αλκοολούχων ποτών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτικήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Λογιστική & Ελεγκτική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PetreaEleniMsc2015.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.