Please use this identifier to cite or link to this item:
Author: Μαυροπούλου, Φιλιώ
Title: Η επίδραση της ισοτιμίας στο ισοζύγιο των τουριστικών υπηρεσιών της Ελλάδας.
Date Issued: 2015
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Καρφάκης, Κωνσταντίνος
Abstract: Ο τουρισμός θεωρείται ως η «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας, το οποίο, ωστόσο, έχει υποβαθμιστεί ήδη πριν το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας έχει υποστεί περαιτέρω υποβάθμιση καθώς τα διαχρονικά άλυτα προβλήματα έχουν προκαλέσει σταδιακά την απώλεια του συγκριτικού πλεονεκτήματος της χώρας μας σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Νέοι τουριστικοί προορισμοί σε χώρες της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, όπως η Τουρκία και η Τυνησία, έχουν ένα δυναμικό παρόν στον τομέα του τουρισμού και δημιουργούν νέες συνθήκες ανταγωνισμού. Το τουριστικό προϊόν που παρέχουν έχει καλύτερη και χαμηλότερη τιμή και η σχέση αξίας – τιμής είναι βελτιωμένη για το ξένο τουρίστα. Επιπλέον, η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωζώνη και η διεξαγωγή συναλλαγών στην Ελλάδα σε ένα νόμισμα υπερτιμημένο σε σχέση με τα υπόλοιπα νομίσματα προκάλεσαν περαιτέρω αύξηση της τιμής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αποθαρρύνοντας τους ξένους τουρίστες και ενθαρρύνοντας τους ανταγωνιστές. Η παρούσα εργασία επιδιώκει να διερευνήσει τη σχέση της συναλλαγματικής ισοτιμίας και των τουριστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα για την περίοδο 2003:1-2011:4 με χρήση της μεθόδου συνολοκλήρωσης. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει μακροχρόνια σχέση επίδρασης ανάμεσα στις μεταβλητές ενώ τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν και βραχυχρόνιες επιδράσεις από την πραγματική συναλλαγματική ισοτιμία προς το τουριστικό ισοζύγιο.
Tourism is considered to be the "heavy industry" of Greece, which, however, has already downgraded before the outbreak of the economic crisis. In recent years, because of the crisis Greece's tourism product has undergone further deterioration as unresolved problems over time have gradually cause the loss of the comparative advantage of our country in relation to its competitors. New tourist destinations in the Southeast Mediterranean countries such as Turkey and Tunisia, have a strong presence in tourism and create new competitive conditions. Their tourist product is offered at better and lower price and the value for money is better for the foreign tourist. In addition, Greece's entry to the Euro zone along with conducting transactions in Greece in an overvalued currency relative to other currencies caused further increase in price for the Greek tourism product in Greece discouraging foreign tourists and encouraging its competitors. This paper explores the relationship between the exchange rate and the tourism services in Greece for the period 2003:1-2011:4 using cointegration analysis. The results confirm that the existence of a long term relationship between the variables as well as short-term effects running from the real exchange rate to the tourist balance.
Keywords: Τουρισμός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MauropoulouPhilioMsc2015.pdf725.58 kBAdobe PDFView/Open

Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.