Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/1785
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜακρίδου-Μπούσιου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΜαυρίδης, Μιχαήλel
dc.date.accessioned2007-05-04T11:38:11Z-
dc.date.available2007-05-04T11:38:11Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/1785-
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.el
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2007.el
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 271-296).el
dc.description013/2007el
dc.description.abstractΟ σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να εξεταστούν τα αποτελέσματα ενός συγκριτικού προοργανωτή με ένα γραπτό και προφορικό σχήμα, στη μάθηση και τη διατήρηση των γνώσεων των μαθητών, σε περιεχόμενο σχετικό με τα βασικά οικονομικά. Επίσης, ερεύνησε εάν ο συγκριτικός προοργανωτής θα ήταν μια αποτελεσματική διδακτική στρατηγική για να βοηθήσει τους αδύνατους μαθητές. Επιπλέον, ερευνήθηκε εάν βοήθησε τους μαθητές στη μεταβίβαση της γνώσης. Διακόσιοι τριάντα εννιά τελειόφοιτοι μαθητές λυκείου από εννέα τάξεις στη Θεσσαλονίκη παρείχαν το δείγμα για τη μελέτη. Τα υποκείμενα εξετάστηκαν για την προγενέστερη γνώση τους σχετικά με τη μικροοικονομία και έπειτα τυχαία εντάχθηκαν σε μία από τις τρεις μεταχειρίσεις: (1) με γραπτό συγκριτικό προοργανωτή, (2) με προφορικό συγκριτικό προοργανωτή και (3) με εικονικό προοργανωτή. Μια ανάλυση της διακύμανσης κατά ένα παράγοντα χρησιμοποιήθηκε για να καθορίσει εάν υπήρξαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων των μεταχειρίσεων. Τα συμπεράσματα δείχνουν ότι μόνο ο γραπτός προοργανωτής συνέβαλε θετικά στις επιδόσεις των μαθητών στο τεστ μάθησης. Επιπλέον, βοήθησε τους σπουδαστές σημαντικά στη μεταφορά της γνώσης και ωφέλησε πολύ τους αδύνατους μαθητές. Στο τεστ διατήρησης των γνώσεων δεν υπήρξε σημαντική διαφορά μεταξύ των επιδόσεων των ομάδων των μεταχειρίσεων. Επίσης, δεν υπήρξε καμία σημαντική διαφορά μεταξύ των επιδόσεων των ομάδων των μεταχειρίσεων στη διαδικασία της μεταβίβασης της γνώσης κατά το τεστ διατήρησης.el
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine the effects of a comparative advance organizer in a written and oral format on learners’ immediate and delayed retention of subject matter related to basic economics. Another area of interests was to investigate whether the comparative advance organizer would be an effective strategy to help low ability learners. Additionally, it was investigated if it helped learners in transfer of knowledge. Two hundred thirty nine senior high school students in nine classes in Thessalonikh provided the sample for the study. Subjects were tested for prior knowledge on microeconomics and then randomly assigned to one of three treatment conditions: (1) written comparative advance organizer, treatment one; (2) oral comparative advance organizer, treatment two; (3) placebo advance organizer, treatment three. An analysis of variance (One way ANOVA) was used to determine whether there were significant differences among treatment groups. The findings show that only the written organizer responded positively to the students’ performances in the immediate learning post test. In addition, it assisted the students significantly in transfer of knowledge and it was of great benefit for low ability learners. Also, there were no significant differences among treatment groups in the process of transmitting knowledge in the retention test. The factors that proved to affect the results in both immediate and retention post test were the school performance grade, prior economic knowledge and the written advance organizer.en
dc.description.statementofresponsibilityΜιχαήλ Μαυρίδηςel
dc.format.extent321 σ.el
dc.format.extent424521 bytes-
dc.format.extent3480884 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΠροοργανωτήςel
dc.subjectΟικονομική εκπαίδευσηel
dc.subjectΔιδακτική των οικονομικώνel
dc.subjectΛύκειοel
dc.subjectΝοηματική μάθησηel
dc.subjectΔιατήρηση γνώσεωνel
dc.subjectAdvance organizeren
dc.subjectEconomic educationen
dc.subjectTeaching economicsen
dc.subjectHigh schoolen
dc.subjectMeaningful learningen
dc.subjectRetention of knowledgeen
dc.titleΗ αποτελεσματικότητα της χρήσης γραπτού και προφορικού προοργανωτή κατά τη διδασκαλία οικονομικών εννοιών στο λύκειοel
dc.title.alternativeThe effectiveness of using written and oral advance organizer in teaching economic knowledge in high schoolen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΒογιατζής, Αλέξανδρος Β.el
dc.contributor.committeememberΚατσούλη, Ελένηel
dc.contributor.committeememberΚαραγιάννη, Στέλλαel
dc.contributor.committeememberΚάτος, Αναστάσιος Β.el
dc.contributor.committeememberΚαψάλης, Αχιλλέας Γ.el
dc.contributor.committeememberΠαπαδημητρίου, Γιάννης Δ.el
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ)el
Appears in Collections:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mauridhslicense.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (Ελεγχόμενη πρόσβαση)414.57 kBAdobe PDFView/Open
Mauridhs.pdf3.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.