Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17559
Author: Μπαϊνούζη, Σταματία
Title: Βελτίωση της ποιότητας στο ΤΕΠ (Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών): καλές πρακτικές.
Alternative Titles: Quality improvement in emergency department: best practices.
Date Issued: 2015
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Τσιότρας, Γεώργιος
Abstract: Σύμφωνα με την βιβλιογραφική ανασκόπηση υπάρχει η διαπίστωση ότι, παντού όλα τα τμήματα επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) των ανεπτυγμένων χωρών, αντιμετωπίζουν προβλήματα κοινά, ανεξάρτητα από τα υγειονομικά συστήματα στα οποία λειτουργούν και την οικονομική κατάσταση που βρίσκονται, καθώς επίσης και την οργανωτική τους κουλτούρα. Καθοριστικός παράγοντας για την βελτίωση, είναι η διασφάλιση της ποιότητας και η ολιστική προσέγγιση της μέσα από την εμπειρία του ασθενή, του χρόνου και της διάρκειας της παρεχόμενης υπηρεσίας, η επικοινωνία των επαγγελματιών υγείας και η ικανότητα τους, η χρήση πληροφοριακών συστημάτων για τον αποτελεσματικότερο προγραμματισμό και την αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων, η επανεκτίμηση και αναθεώρηση διαδικασιών μέσα από συγκριτικές αξιολογήσεις και η συνεχής εκπαίδευση. Εξαιτίας της έλλειψης πόρων σε όλα τα δημόσια συστήματα υγείας, και της αύξησης αριθμού των ασθενών στα ΤΕΠ, διαφαίνεται τάση μιας μικρής εθνικής εστίασης γύρω από τα τμήματα επειγόντων, με παρεμβάσεις περισσότερο ποιοτικές σε λειτουργικό επίπεδο, με τη χρήση σύγχρονων πρακτικών που μπορεί να κοστίζουν αλλά αποδίδουν μακροπρόθεσμα στην οικονομία των πόρων, κάνοντας κοινωνούς σ ’αυτό, τους επαγγελματίες υγείας, τον ασθενή αλλά και τον πληθυσμό. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστούν όλες εκείνες οι καλές πρακτικές που αφορούν στη διαχείριση των περιστατικών στα ΤΕΠ, που οδηγούν στην βελτίωση της ποιότητας κατά τις διάφορες διαδικασίες και λειτουργίες, σε σχέση με την ροή των ασθενών, την ικανοποίηση τους, την διαλογή, την ταξινόμηση τους αναλόγως της βαρύτητας με κλίμακες, την ασφάλεια, την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, την ηλεκτρονικής υγεία, την εκπαίδευση, την εξοικονόμηση πόρων, την τεκμηρίωση της ιατρικής και νοσηλευτικής πράξης, την παροχή αποτελεσματικής και ποιοτικής παροχής υπηρεσιών υγείας και την επιτακτική ανάγκη συνεχούς καταγραφής και παρακολούθησης για περαιτέρω έρευνα και καθοδήγηση. Η μελέτη αφορά όχι μόνο την ελληνική πραγματικότητα αλλά την Ευρώπη, την Αμερική, τον Καναδά και την Αυστραλίας.
Keywords: Ποιότητα
Επείγοντα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BainouziStamatiaMsc2015.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.