Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17544
Author: Στυψιανού, Ελένη
Title: Six Sigma στον τραπεζικό κλάδο.
Date Issued: 2015
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Γκοτζαμάνη, Κατερίνα
Abstract: Με τις συνεχόμενες μεταβολές στον χρηματοπιστωτικό κλάδο, οι τράπεζες έχουν μεταφερθεί στο κέντρο των εξελίξεων. Η ανεπάρκεια οποιασδήποτε μορφής στην παροχή των τραπεζικών υπηρεσιών, έχει κόστος τόσο για τα νοικοκυριά που αποτελούν κυρίως αποταμιευτές, όσο και για τις επιχειρήσεις, που αποτελούν χρήστες των πόρων που αποταμιεύονται. Εξαιτίας του ότι οι τράπεζες παίζουν βασικό ρόλο στην οικονομία μιας χώρας, η χρεοκοπία έστω και μίας χώρας δύναται να προκαλέσει χρεοκοπία ολόκληρου του συστήματος. Παράλληλα οι εξελίξεις στον τραπεζικό τομέα επηρεάζουν τη διαμόρφωση του οικονομικού περιβάλλοντος, λόγω του ότι ο ρόλος των τραπεζών στη χρηματοδότηση της παραγωγικής δραστηριότητας, και στην διεκπεραίωση των οικονομικών συναλλαγών ομαλά, είναι καθοριστικός. Είναι γεγονός ότι η απελευθέρωση των χρηματαγορών έχει αυξήσει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα πιστωτικά ιδρύματα. Το περιβάλλον αυτό εξέθεσε τις τράπεζες σε καινούργιους κινδύνους που σχετίζονται με την συνεχή βελτίωση και την καινοτομία, και έτσι καθίσταται αναγκαία η εξεύρεση αποτελεσματικών τρόπων διαχείρισης των οργανισμών καθώς και των κινδύνων τους. Οι τραπεζικοί οργανισμοί που δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, χάνουν ευκαιρίες οι οποίες θα συνέβαλλαν στην μείωση της κεφαλαιακής απαίτησης καθώς και στην διαχείριση του κινδύνου. Είναι επιτακτική συνεπώς η ανάγκη διαφοροποίησης των τραπεζικών ιδρυμάτων μέσα από την παροχή καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών, ώστε να δημιουργήσουν και πιστούς πελάτες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στρατηγικές τάσεις στον τραπεζικό κλάδο δείχνουν ότι οι πελάτες χρειάζεται να θεωρούνται πρώτη προτεραιότητα ενός οργανισμού. Σήμερα λοιπόν που τα πράγματα εμφανίζουν αλλαγές συνεχώς, καθίσταται ιδιαίτερα σημαντικό για κάποιον οργανισμό να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις των πελατών. Παρόλο που υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα για την βελτίωση της ποιότητας, η μεθοδολογία Έξι Σίγμα, η εφαρμογή της οποίας διερευνάται στην παρούσα εργασία καθώς είναι ιδιαίτερα ελκυστική στο τομέα των υπηρεσιών αφού έχει πελατοκεντρική προσέγγιση. Σε τέτοιους οργανισμούς ο στόχος είναι η ανάπτυξη ενός προγράμματος βασικών διαδικασιών οι οποίες είναι βασικές για την ικανοποίηση των πελατών. Έτσι η μεθοδολογία Έξι Σίγμα μπορεί να δράσει προς την βελτίωση των διαδικασιών και της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Σήμερα ακόμα και τα πιστωτικά ιδρύματα εφαρμόζουν την μεθοδολογία Έξι Σίγμα για να πετύχουν βελτίωση στην ποιότητα τους κερδίζοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η μεθοδολογία μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των πόρων που ξοδεύονται καθώς και η εξοικονόμηση του χρόνου και του κόστους, στην μείωση των λανθασμένων χειρισμών και εντέλει στην ικανοποίηση του πελάτη.
Keywords: Μεθοδολογία Έξι Σίγμα
Τομέας υπηρεσιών
Τράπεζες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
StypsianouEleniMsc2015.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons