Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17523
Author: Παπαδόπουλος, Χαράλαμπος
Title: Προσδιοριστικοί παράγοντες επιτυχίας στην περίπτωση των αγαθών πολυτελείας και στρατηγική μάρκετινγκ.
Date Issued: 2015
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βασιλειάδης, Χρήστος
Abstract: Στην εργασία που ακολουθεί ασχοληθήκαμε με τον κλάδο των αγαθών πολυτελείας και την στρατηγική μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν. Ξεκινώντας, συνδέσαμε την ανάγκη απόκτησης αυτών των αγαθών με την πυραμίδα αγαθών του Maslow και πιο συγκεκριμένα με την ανάγκη κοινωνικής αποδοχής και καταξίωσης. Στη συνέχεια με την βοήθεια βιβλιογραφικής ανασκόπησης επιχειρήσαμε να αποσαφηνίσουμε την θολή και πολλές φορές υποκειμενική έννοια της πολυτέλειας αλλά και αναπτύξαμε και σύγχρονη θεματολογία του κλάδου όπως η οικονομική κρίση, τα οικονομικά στοιχεία του κλάδου, τις σύγχρονες τάσεις καθώς και τον απαραίτητο διαχωρισμό 2 εννοιών που συχνά λανθασμένα συγχέονται, τα πολυτελή και τα premium αγαθά. Σε επόμενο κεφάλαιο, αναφερθήκαμε στις πρακτικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν αυτές οι εταιρίες κάνοντας χρήση των αντί-νόμων του μάρκετινγκ του Kapferer. Αναλύοντας τους ιδιόμορφους αυτούς νόμους εξετάζουμε πως αυτές οι εταιρίες παραμένουν απρόσιτες και παρόλα αυτά διατηρούν το brand awareness και την κερδοφορία τους. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα 8 p’s του μάρκετινγκ των πολυτελών αγαθών καθώς και η online πώληση αγαθών πολυτελείας σαν μια τάση που παρόλο που εννοιολογικά δεν συνάδει η φύση των 2 μεταβλητών (ίντερνετ, αγαθά πολυτελείας) παρουσιάζει μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια. Περνώντας σε πιο πρακτική θεματολογία, εξετάστηκαν 2 κορυφαίες σε τζίρο όμιλοι πολυτελών μαρκών, η Prada και η LVMH, και επιχειρήθηκε μια σύγκριση των πρακτικών τους έτσι ώστε να παρουσιαστεί και στην πράξη το πως λειτουργούν οι εταιρίες του κλάδου. Επιπροσθέτως, προσπαθήσαμε να εμβαθύνουμε σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, το φαινόμενο των πλαστών προϊόντων πολυτελείας και εξετάσαμε με χρήση σύγχρονης βιβλιογραφίας το ενδεχόμενο όχι μόνο να μην πλήττουν οι απομιμήσεις τα γνήσια αλλά μάλιστα και να τα βοηθούν στις πωλήσεις σε κάποιες περιπτώσεις. Τέλος, προσπαθήσαμε να καταλήξουμε και σε κάποια στατιστικά στοιχεία της ελληνικής πραγματικότητας αναφορικά με τα προϊόντα απομίμησης στην ελληνική αγορά με την χρήση ερωτηματολογίων που απαντήθηκαν είτε δια ζώσης είτε εξ’ αποστάσεως.
Keywords: Μάρκετινγκ αγαθών πολυτελείας
Απομιμήσεις αγαθών πολυτελείας
Luxury marketing
Counterfeit goods
Maslow's pyramid
Premium brands
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulosCharalamposMsc2015.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons