Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17523
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒασιλειάδης, Χρήστοςel
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Χαράλαμποςel
dc.date.accessioned2015-09-21T20:04:23Z-
dc.date.available2015-09-21T20:04:23Z-
dc.date.issued2015el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17523-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.el
dc.description.abstractΣτην εργασία που ακολουθεί ασχοληθήκαμε με τον κλάδο των αγαθών πολυτελείας και την στρατηγική μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν. Ξεκινώντας, συνδέσαμε την ανάγκη απόκτησης αυτών των αγαθών με την πυραμίδα αγαθών του Maslow και πιο συγκεκριμένα με την ανάγκη κοινωνικής αποδοχής και καταξίωσης. Στη συνέχεια με την βοήθεια βιβλιογραφικής ανασκόπησης επιχειρήσαμε να αποσαφηνίσουμε την θολή και πολλές φορές υποκειμενική έννοια της πολυτέλειας αλλά και αναπτύξαμε και σύγχρονη θεματολογία του κλάδου όπως η οικονομική κρίση, τα οικονομικά στοιχεία του κλάδου, τις σύγχρονες τάσεις καθώς και τον απαραίτητο διαχωρισμό 2 εννοιών που συχνά λανθασμένα συγχέονται, τα πολυτελή και τα premium αγαθά. Σε επόμενο κεφάλαιο, αναφερθήκαμε στις πρακτικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν αυτές οι εταιρίες κάνοντας χρήση των αντί-νόμων του μάρκετινγκ του Kapferer. Αναλύοντας τους ιδιόμορφους αυτούς νόμους εξετάζουμε πως αυτές οι εταιρίες παραμένουν απρόσιτες και παρόλα αυτά διατηρούν το brand awareness και την κερδοφορία τους. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα 8 p’s του μάρκετινγκ των πολυτελών αγαθών καθώς και η online πώληση αγαθών πολυτελείας σαν μια τάση που παρόλο που εννοιολογικά δεν συνάδει η φύση των 2 μεταβλητών (ίντερνετ, αγαθά πολυτελείας) παρουσιάζει μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια. Περνώντας σε πιο πρακτική θεματολογία, εξετάστηκαν 2 κορυφαίες σε τζίρο όμιλοι πολυτελών μαρκών, η Prada και η LVMH, και επιχειρήθηκε μια σύγκριση των πρακτικών τους έτσι ώστε να παρουσιαστεί και στην πράξη το πως λειτουργούν οι εταιρίες του κλάδου. Επιπροσθέτως, προσπαθήσαμε να εμβαθύνουμε σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, το φαινόμενο των πλαστών προϊόντων πολυτελείας και εξετάσαμε με χρήση σύγχρονης βιβλιογραφίας το ενδεχόμενο όχι μόνο να μην πλήττουν οι απομιμήσεις τα γνήσια αλλά μάλιστα και να τα βοηθούν στις πωλήσεις σε κάποιες περιπτώσεις. Τέλος, προσπαθήσαμε να καταλήξουμε και σε κάποια στατιστικά στοιχεία της ελληνικής πραγματικότητας αναφορικά με τα προϊόντα απομίμησης στην ελληνική αγορά με την χρήση ερωτηματολογίων που απαντήθηκαν είτε δια ζώσης είτε εξ’ αποστάσεως.el
dc.format.extent100el
dc.format.extent3285425 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΜάρκετινγκ αγαθών πολυτελείαςel
dc.subjectΑπομιμήσεις αγαθών πολυτελείαςel
dc.subjectLuxury marketingen
dc.subjectCounterfeit goodsen
dc.subjectMaslow's pyramiden
dc.subjectPremium brandsen
dc.titleΠροσδιοριστικοί παράγοντες επιτυχίας στην περίπτωση των αγαθών πολυτελείας και στρατηγική μάρκετινγκ.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulosCharalamposMsc2015.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons