Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17512
Author: Νασιάκου, Ελένη
Title: Η διαπιστωμένη ικανότητα, οι παρανοήσεις και οι στρατηγικές φοιτητών και εκπαιδευτικών στην μετάφραση λεκτικών αλγεβρικών προβλημάτων σε μαθηματικές εξισώσεις.
Date Issued: 2015
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Abstract: Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στη μετάφραση λεκτικών αλγεβρικών προβλημάτων. Συγκεκριμένα, αποσκοπεί στη διερεύνηση της ικανότητας στην μετάφραση, των παρανοήσεων και των στρατηγικών κατά την μετατροπή 6 αλγεβρικών προβλημάτων από λέξεις σε αλγεβρικά σύμβολα. Η διαδικασία συλλογής δεδομένων περιλαμβάνει τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων από 91 φοιτητές και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη διενέργεια 9 συνεντεύξεων. H ανάλυση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων έδειξε ότι: i) Η διαπιστωμένη ικανότητα, των φοιτητών και των εκπαιδευτικών, στη μετάφραση λεκτικών αλγεβρικών προβλημάτων δεν είναι ικανοποιητική ii) η διαπιστωμένη ικανότητα στη μετάφραση των εκπαιδευτικών είναι μεγαλύτερη από ότι των φοιτητών. Η διερεύνηση των παρανοήσεων και των στρατηγικών έγινε με ποιοτική ανάλυση των απομαγνητοφωνημένων συνεντεύξεων και έδειξε ότι: i) τα δυο μέρη του δείγματος έχουν κοινές παρανοήσεις σχετικά με το σύμβολο της ισότητας και τις μεταβλητές ii) οι εκπαιδευτικοί και οι φοιτητές χρησιμοποιούν κοινές στρατηγικές στην προσπάθειά τους να μετατρέψουν τα λεκτικά αλγεβρικά προβλήματα σε αλγεβρικές εξισώσεις: • τη στρατηγική του μαντέματος • τη στρατηγική της αναδιαμόρφωσης • τη συντακτική στρατηγική • τη σημασιολογική στρατηγική • τη στρατηγική της αγνόησης.
Keywords: Λεκτικά αλγεβρικά προβλήματα
Μετάφραση
Λάθη
Παρανοήσεις
Στρατηγικές
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NasiakouEleniMsc2015.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons