Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17511
Συγγραφέας: Γουρίδου, Ειρήνη
Τίτλος: Ποιες είναι οι σημαντικές ικανότητες συναισθηματικής νοημοσύνης του καλού εκπαιδευτικού σύμφωνα με τους γονείς και τους μαθητές;
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Πλατσίδου, Μαρία
Περίληψη: H Συναισθηματική Νοημοσύνη είναι μια σύνθετη έννοια που προσελκύει έντονα το ενδιαφέρον των μελετητών, λόγω των πρακτικών εφαρμογών και οφελών της στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση, στον σχολικό και εργασιακό χώρο. Ιδιαίτερα στην εκπαίδευση, οι συναισθηματικά νοήμονες εκπαιδευτικοί, λόγω του ρόλου τους ως προτύπου, επηρεάζουν τη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών τους. Οι συναισθηματικά έξυπνοι εκπαιδευτικοί στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη δημιουργία θετικού εκπαιδευτικού κλίματος με σκοπό την καλύτερη ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών, τη θεμελίωση κοινωνικών σχέσεων και την κινητοποίηση των μαθητών για τη μάθηση. Καθώς ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ως πρότυπο ρόλου, ο προσδιορισμός εκείνων των συναισθηματικών και κοινωνικών χαρακτηριστικών που αξιολογούνται θετικά και άρα επιδρούν σημαντικά στους μαθητές και στην ποιότητα της εκπαίδευσης, είναι καθοριστικής σημασίας. Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της παρούσας εμπειρικής έρευνας είναι η αξιολόγηση των σημαντικών ικανοτήτων Συναισθηματικής Νοημοσύνης του καλού εκπαιδευτικού από γονείς και μαθητές. Τα ευρήματα της έρευνας παρέχουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με το πόσο σημαντικές θεωρούνται από γονείς και μαθητές οι δεξιότητες Συναισθηματικής Νοημοσύνης του καλού εκπαιδευτικού και σχετικά με την αντίληψη που έχουν γονείς και μαθητές για τη εικόνα του καλού εκπαιδευτικού, όσο αναφορά τις συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητές του. Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε εκπαιδευτικά προγράμματα φοιτητών ή εν ενεργεία εκπαιδευτικών, όπως επίσης και για περαιτέρω έρευνα στο πεδίο της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
Λέξεις Κλειδιά: Συναισθηματική νοημοσύνη
Γονείς
Μαθητές
Εκπαιδευτικός
Πρότυπο
Ρόλος
Συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GouridouEiriniMsc2015.pdf821.78 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.