Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17291
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα Κ. | el |
dc.contributor.author | Ταραρά, Ευφραξία | el |
dc.date.accessioned | 2015-07-03T16:16:29Z | - |
dc.date.available | 2015-07-03T16:16:29Z | - |
dc.date.issued | 2015 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17291 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015. | el |
dc.description.abstract | Τα άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) παρουσιάζουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που θέτουν προκλήσεις στους εκπαιδευτικούς (Foster,1980). Η ευθύνη για τη διδασκαλία των παιδιών αυτών μπορεί να οδηγήσει τους εκπαιδευτικούς των μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) σε χαμηλή αίσθηση αυτό-αποτελεσματικότητας και σε υψηλά επίπεδα άγχους και επαγγελματικής εξουθένωσης (Jennett et al., 2003). Έρευνες, μάλιστα, δείχνουν πως οι εκπαιδευτικοί που πιστεύουν στις ικανότητες τους αναφέρουν χαμηλότερα επίπεδα άγχους και επαγγελματικής εξουθένωσης (Schwarzer & Hallum, 2008). Με άλλα λόγια, οι εκπαιδευτικοί με υψηλή αίσθηση αυτό-αποτελεσματικότητας μπορεί να βιώσουν λιγότερο επαγγελματικό άγχος το οποίο με τη σειρά του μπορεί να αποτελέσει προστατευτικό παράγοντα για την επαγγελματική εξουθένωση, ιδιαίτερα στο χώρο της ειδικής αγωγής (Jennett et al., 2003). Σκοπός της παρούσης έρευνας είναι να διερευνήσει την αυτό-αποτελεσματικότητα, το άγχος και την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και τις μεταξύ τους σχέσεις. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου οι απόψεις 157 εκπαιδευτικών ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) έχουν σχετικά υψηλή αίσθηση αυτό-αποτελεσματικότητας και βιώνουν μέτρια επίπεδα άγχους και επαγγελματικής εξουθένωσης. Επίσης τα αποτελέσματα έδειξαν πως υπάρχει μια σημαντική σχέση ανάμεσα στην αυτό-αποτελεσματικότητα και στις τρεις διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης υποδηλώνοντας πως οι εκπαιδευτικοί με υψηλά επίπεδα αυτό-αποτελεσματικότητας είναι λιγότερο πιθανό να βιώσουν αισθήματα επαγγελματικής εξουθένωσης. Επιπλέον, τα σκορ της κλίμακας της αυτό-αποτελεσματικότητας (ASSET) συσχετίστηκαν με τα σκορ μόνο των δυο υποκλίμακων από τις συνολικά τέσσερις της κλίμακας του άγχους (ITS). Επιπλέον βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς το φύλο, την ηλικία, το εργασιακό καθεστώς, την επιμόρφωση και την εμπειρία στην ASSET και τις υποκλίμακες των άλλων ερωτηματολογίων. | el |
dc.description.abstract | Students with Autism Spectrum Disorder (ASD) exhibit unique characteristics that pose challenges for teachers (Foster,1980). The responsibility for teaching students with Autism Spectrum Disorder (ASD) may lead them to a reduced sense of self efficacy and increased levels of stress and burnout (Jennett et al., 2003). Research studies revealed that teachers who feel competent are not at risk for job stress and burnout (Schwarzer & Hallum, 2008). In other words, teachers with high sense of self-efficacy would experience less job stress, which in turn would prevent them from burnout, especially in the field of special education (Jennett et al., 2003) The purpose of the current study is to explore perceived self- efficacy , stress and burnout among teachers of individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD) and the relationship between them. In order to achieve this goal the opinions of 157 teachers of individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD) of primary and secondary schools were collected via questionnaires. The results showed that teachers of individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD) had a moderate to high sense of self- efficacy and experienced moderate levels of stress and burnout. In addition the results showed that there is a significant relationship between self-efficacy and the three dimensions of burnout, suggesting that teachers with higher levels of self- efficacy are less likely to experience the feelings of burnout. ASSET scores were significantly correlated with scores on only two of the four ITS subscales. The data also resulted on statistically significant differences on the gender, age, occupational status, training and years of experience on ASSET and the subscales of other questionnaires. | en |
dc.format.extent | 121 | el |
dc.format.extent | 2010542 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.subject | Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Αυτό- αποτελεσματικότητα | el |
dc.subject | Άγχος | el |
dc.subject | Επαγγελματική εξουθένωση | el |
dc.title | Η διερεύνηση της αυτό-αποτελεσματικότητας, του άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TararaEuphraxiaMsc2015.pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License