Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17253
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτειακάκης, Εμμανουήλel
dc.contributor.authorΜάτα, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2015-05-18T10:07:00Z-
dc.date.available2015-05-18T10:07:00Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17253-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΟ τουρισμός αποτελούσε ανέκαθεν μία κινητήρια δύναμη κοινωνικο-οικονομικής προόδου παγκοσμίως. Οι δύο μορφές τουρισμού που μελετώνται στην παρούσα διπλωματική εργασία, ο ηλεκτρονικός τουρισμός (e-tourism) και ο τουρισμός μέσω φορητών συσκευών (m-tourism), εμφανίστηκαν στον προσκήνιο με τη σειρά που αναφέρθηκαν με σκοπό να προσαρμοστούν στις ραγδαίες εξελίξεις της εποχής, όπως η ταχεία διάδοση του διαδικτύου και η αλματώδης ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιών. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με το μεγάλο ανταγωνισμό που δημιουργήθηκε, οδήγησε όλο και περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις να αναπτύξουν διαδικτυακές υπηρεσίες (e-services). Μεταγενέστερα, εξαιτίας των αυξημένων απαιτήσεων των σύγχρονων τουριστών αλλά και της ευρείας διάδοσης των φορητών συσκευών, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο αναγκάστηκαν να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες που ήδη υπήρχαν για τους υπολογιστές σε εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της μετάβασης από το e-tourism στο m-tourism προσδιορίζοντας τους ορισμούς, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθώς και τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις αυτών στις τουριστικές επιχειρήσεις, στους καταναλωτές/τουρίστες και στους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Επιπλέον στόχος είναι η διερεύνηση των ομοιοτήτων και των διαφορών που παρατηρούνται μεταξύ τους μετά από θεωρητική σύγκριση, αλλά και μέσω της έρευνας που διεξήχθη διαδικτυακά μέσω ερωτηματολογίου χρησιμοποιώντας το ερευνητικό εργαλείο Qualtrics και το στατιστικό πακέτο SPSS για την καταχώρηση των δεδομένων. Τέλος, εξετάσθηκε η υιοθέτηση των e-tourism και m-tourism στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, οι παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτηση καθώς και τα οφέλη που απορρέουν από αυτή. Το γενικό συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε η έρευνα είναι ότι από την υιοθέτηση και τη χρήση των δύο αυτών τεχνολογιών τουρισμού προκύπτουν μόνο οφέλη για όλους τους φορείς που περιστρέφονται γύρω από τον τουριστικό κλάδο, ωστόσο υπάρχει περιθώριο αρκετών βελτιώσεων.el
dc.format.extent100el
dc.format.extent2352288 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΗλεκτρονικός τουρισμόςel
dc.subjectΚινητός τουρισμόςel
dc.subjectQualtricsen
dc.subjectSPSSen
dc.subjectΤουριστικές ιστοσελίδεςel
dc.subjectΤουριστικές εφαρμογέςel
dc.titleΔιερεύνηση της μετάβασης από το e-Tourism στο m-Tourism: ομοιότητες, διαφορές και συγκρίσεις.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορικήel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MataAikateriniMsc2014.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons