Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17214
Author: Ευθυμιάδης, Ευθύμιος
Title: Η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις μηχανές εσωτερικής καύσης των αυτοκινήτων ως μελέτη περίπτωσης για το ρόλο και την ισχύ των ομάδων πίεσης (lobbies) στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Date Issued: 2015
Department: Πρόγραμμα Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Διεθνείς Σπουδές
Supervisor: Παπαδόπουλος, Ιωάννης
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνηθεί ο ρόλος και η δύναμη επιρροής των ομάδων πίεσης (Lobbies) στην Ε.Ε. και να εξεταστεί ως περίπτωση η ευρωπαϊκή νομοθεσία που διέπει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις μηχανές εσωτερικής καύσης των αυτοκινήτων. Αρχικά, στο πρώτο μέρος θα εξεταστούν οι ομάδες συμφερόντων. Οι ομάδες αυτές δρουν ορθολογικά, εκπροσωπούν οργανωμένα συμφέροντα και επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στο σημείο εκείνο της πολιτικής διαδικασίας που θα τους εξασφαλίσει μεγαλύτερη παρεμβατική ικανότητα για την προώθηση μιας νομοθετικής πρότασης που θα προστατεύει τα συμφέροντα που εκπροσωπούν. Στο κυρίως μέρος της εργασίας θα διερευνηθεί η περίπτωση της προσπάθειας για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα. Η ΕΕ ηγείται στο δρόμο για την περικοπή των εκπομπών CO2, μπροστά από την Ιαπωνία, την Κίνα και την Αμερική. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν πολύ καλά ότι θα πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Μερικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν σκληρότερα από τους άλλους να είναι φιλικοί προς το περιβάλλον, ενώ άλλοι προσπαθούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Οι πιέσεις που ασκούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (A.C.E.A.) και τις περιβαλλοντολογικές οργανώσεις εκφράζουν τα συμφέροντα που εκπροσωπεί η κάθε πλευρά. Η Ε.Ε. επιθυμεί να πρωτοστατήσει στο θέμα αυτό και να ηγηθεί στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Ο ισχύων κανονισμός της Ε.Ε. του 2008, καλεί τους κατασκευαστές να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα μέχρι το 2015, ένας στόχος που οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εγκρίνουν. Στο τελευταίο μέρος θα επιχειρηθεί μια ανακεφαλαίωση του ρόλου των ομάδων συμφερόντων στη νομοθετική διαδικασία της Ε.Ε. και ειδικότερα στο συγκεκριμένο παράδειγμα της νομοθεσίας.
Keywords: Lobby
Ομάδα πίεσης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΠΜΣ Διεθνείς Σπουδές (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EuthymiadisEuthymiosMsc2015.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons