Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17075
Συγγραφέας: Καπλάνη, Γιαννούλα
Τίτλος: Διερεύνηση των αντιλήψεων των νηπιαγωγών για την ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη στο νηπιαγωγείο.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας
Επόπτης Καθηγητής: Ζαφειρόπουλος, Κώστας
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των αντιλήψεων των νηπιαγωγών για την έννοια της ιδιότητας του Ευρωπαίου πολίτη στο Νηπιαγωγείο. Για το σκοπό της συγκεκριμένης ερευνητικής προσπάθειας πραγματοποιείται ποσοτική έρευνα με δομημένο ερωτηματολόγιο. Τα δεδομένα της έρευνας συγκεντρώνονται από νηπιαγωγούς που εργάζονται σε δημόσια Νηπιαγωγεία (κλασικά και ολοήμερα) στους νομούς Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Πιερίας, Μυτιλήνης, Σάμου, Χίου, Ηρακλείου και Αττικής. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τίθενται στην παρούσα μελέτη αφορούν τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών σχετικά με: Α) τη μεθοδολογία που ακολουθούν για: τους κανόνες και τα δικαιώματα, τις ταυτότητες και τα συναισθήματα, τη συμμετοχή και ένταξη στην ομάδα και τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών και Β) την εξοικείωσή τους για τα πέντε βασικά δικαιώματα τους ως Ευρωπαίοι πολίτες: ευρωπαϊκή ιθαγένεια, ελεύθερη κυκλοφορία και διαμονή, εκλέγειν και εκλέγεσθαι, υποβολής αναφοράς στο Ε.Κ αλλά και προσφυγής στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή και προστασίας από τις διπλωματικές ή προξενικές αρχές κάθε κράτους μέλους σε τρίτη χώρα. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, προκύπτουν πολύτιμες πληροφορίες για τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών για την σπουδαιότητα του ρόλου του Νηπιαγωγείου στη διδασκαλία της έννοιας της ιδιότητας του Ευρωπαίου πολίτη, οι οποίες συμφωνούν με τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα για την κοινωνική, προσωπική και πολιτική ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Επίσης, αντλούνται αξιόλογα συμπεράσματα σχετικά με τη σχέση των αντιλήψεων των νηπιαγωγών για την έννοια της ιδιότητας του Ευρωπαίου πολίτη στο Νηπιαγωγείο και της εξοικείωσής τους με τα πέντε βασικά δικαιώματα τους ως Ευρωπαίοι πολίτες. Η ανάλυση των συμπερασμάτων της ποσοτικής έρευνας οδηγεί στην δυναμική αξιοποίησή τους και ορίζει το αξιολογικό πλαίσιο πραγματοποίησης μιας ποιοτικής έρευνας, για μια αυθεντικά πολύτιμη συλλογή πληροφοριών, που στόχο έχει -μέσω προσωπικών συνεντεύξεων από Σχολικές Συμβούλους Προσχολικής Αγωγής- να καταγραφεί η πραγματική σύνδεση της θεωρίας και της πράξης στην διδασκαλία της έννοιας της ιδιότητας του Ευρωπαίου πολίτη, όπως αυτή αποτυπώνεται στο σύγχρονο Ελληνικό Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Αυτή η διάσταση προκαλεί, για μια μελλοντική έρευνα και διερεύνηση των κατάλληλων προτάσεων- σχεδίων δράσης.
Λέξεις Κλειδιά: Ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη
Προσχολική εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Δικαιώματα: Το ηλεκτρονικό αντίτυπο της διπλωματικής θα αποδεσμευτεί μετά τις 8/4/2018.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KaplaniGiannoulaMsc2014.pdf1.68 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.