Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17026
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαμαρούδης, Σταύροςel
dc.contributor.authorΠαρδάλης, Κωνσταντίνοςel
dc.date.accessioned2015-03-11T21:19:24Z-
dc.date.available2015-03-11T21:19:24Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17026-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης. Εστιάζει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εξετάζει τα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, αναφορικά με το διαπολιτισμικό τους πλαίσιο. Ειδικότερα, εξετάζει εάν και κατά πόσο αυτή η εκπαίδευση συμβάλλει στην ανάπτυξη των ελληνοτουρκικών σχέσεων και κατά πόσο προάγει την αμοιβαία κατανόηση και την καλύτερη επικοινωνία ανάμεσα στους δύο λαούς. Η εργασία ξεκινά με μια σύντομη ματιά στην ιστορία της Θράκης και της τουρκικής παρουσίας στην περιοχή και συνεχίζει με την αναφορά στη γέννηση και εξέλιξη του ισλάμ, ακολουθούμενη από την αναδρομή στην ιστορία της μουσουλμανικής μειονότητας από τη Συνθήκη της Λωζάνης (1923) ως σήμερα. Τα ανωτέρω κρίθηκαν απαραίτητα, για να φανεί πως η χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής και η διαμόρφωση διαπολιτισμικών προγραμμάτων σπουδών για τη συγκεκριμένη περιοχή είναι σαφώς ένα δύσκολο εγχείρημα, εξαιτίας του περίπλοκου, δύσκολου, ακόμη και επαχθούς παρελθόντος. Στη συνέχεια, προσφέρεται μια επισκόπηση των θεωριών της εκπαίδευσης που αναπτύχθηκαν σε διεθνές επίπεδο κατά το δεύτερο μισό του 20ού αι. στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες, με έμφαση στην διαπολιτισμική εκπαίδευση. Στο επόμενο μέρος της εργασίας, δίνονται στοιχεία για τη μέθοδο που ακολουθήθηκε και μετά εξετάζονται τα σχολικά εγχειρίδια. Από την εξέτασή τους συνάγεται πως σ’ αυτά υπάρχει ελάχιστο υλικό που θα μπορούσε να συμβάλλει στην προώθηση και ενδυνάμωση των διαπολιτισμικών σχέσεων και κατ’ επέκταση των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Στο σημείο αυτό υπάρχει και σύντομη αναφορά στο «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων», που εφαρμόζεται στην περιοχή από το 1997 με ως επί το πλείστον θετικά αποτελέσματα. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται δύο σχέδια μαθήματος πάνω σε δύο κεφάλαια των βιβλίων της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Η εργασία ολοκληρώνεται με το βασικό συμπέρασμα, δηλαδή ότι στα σχολικά εγχειρίδια της Γλώσσας της Δευτεροβάθμιας ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης των μουσουλμανοπαίδων στη Δ. Θράκη διαπιστώνεται έλλειψη υλικού κατάλληλου για την ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων.el
dc.format.extent253el
dc.format.extent4121900 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕλληνόγλωσση εκπαίδευσηel
dc.subjectΔιαπολιτισμικό πλαίσιοel
dc.subjectΜουσουλμανική μειονότηταel
dc.subjectΣχολικό εγχειρίδιοel
dc.subjectΕλληνοτουρκικές σχέσειςel
dc.titleΗ ελληνόγλωσση εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων της Δ. Θράκης και το διαπολιτισμικό πλαίσιο των σχολικών εγχειριδίων γλώσσας δευτεροβάθμιας στην ανάπτυξη των ελληνοτουρκικών σχέσεων.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπηςel
Appears in Collections:Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PardalisKonstantinosMsc2014.pdf3.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.