Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17016
Συγγραφέας: Αστερίου, Μάριος
Τίτλος: Τμηματοποίηση αγοράς εναλλακτικού τουρισμού στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Περίληψη: Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία στροφή του καταναλωτικού κοινού στην επίσκεψη σε προορισμούς εναλλακτικού τουρισμού σε περιοχές με υψηλή οικολογική αξία. Μέσα από την ανάλυση όρων και εννοιών καθώς και κρίσιμων παραγόντων που επηρεάζουν την επιτυχία στρατηγικών μάρκετινγκ για την προσέλκυση τουριστών, η παρούσα εργασία στοχεύει στην τμηματοποίηση της αγοράς εναλλακτικού τουρισμού στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στην παροχή κατευθύνσεων για την ανάπτυξη στρατηγικών διαφοροποιημένου μάρκετινγκ. Αρχικά γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση όπου παρουσιάζονται απόψεις για ζητήματα που αφορούν στον τουρισμό και ιδιαίτερα στον εναλλακτικό τουρισμό (με έμφαση στον οικοτουρισμό). Παράλληλα, προσδιορίζονται οι ιδιαιτερότητες του μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών ενώ γίνεται εκτενής αναφορά στις στρατηγικές και τεχνικές τμηματοποίησης της αγοράς τουρισμού. Η διαδικασία της τμηματοποίησης γίνεται σε δύο στάδια και βασίζεται σε ερωτηματολόγιο 28 μεταβλητών που εκφράζουν έμμεσα ή άμεσα αναμενόμενα οφέλη από την επίσκεψη σε εναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς τα οποία αποτελούν το κριτήριο τμηματοποίησης. Στο πρώτο στάδιο γίνεται ανάλυση κυρίων συνιστωσών (Principal Component Analysis) ενώ στο δεύτερο χρησιμοποιούνται οι παράγοντες που προκύψαν ως σύνθετες μεταβλητές στη διαδικασία ανάλυσης ομάδων (Cluster Analysis). Συνοπτικά, η αγορά χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα: α) οι αδιάφοροι περιηγητές, β) οι ρομαντικοί φυσιολάτρες, γ) οι δραστήριοι οικοπεριηγητές και δ) οι ενεργοί οικοτουρίστες, με διακριτές διαφορές μεταξύ τους αναφορικά με τα οφέλη που αντιλαμβάνονται τα μέλη τους ότι αποκομίζουν από την επίσκεψη σε εναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς. Εν συνεχεία, δίνεται το πλαίσιο για την παροχή κατευθύνσεων στην ανάπτυξη μιγμάτων διαφοροποιημένου μάρκετινγκ ενώ παράλληλα, προβάλλεται η ανάγκη για περαιτέρω μελλοντική έρευνα του ζητήματος.
Λέξεις Κλειδιά: Τμηματοποίηση
Εναλλακτικός τουρισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AsteriouMariosMsc2015.pdf1.97 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.