Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓρίβα, Έλεναel
dc.contributor.authorΡάπτη, Αθηνάel
dc.date.accessioned2015-03-02T21:38:47Z-
dc.date.available2015-03-02T21:38:47Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17011-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία, καταγράφονται απόψεις, εκπαιδευτικών και μαθητών που αφορούν, την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στην Αλβανία. Συγκεκριμένα εξετάζονται προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί ελληνόγλωσσων δημόσιων (μειονοτικών) σχολείων στην Αλβανία, σχετικά με τη διδασκαλία και εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας. Ειδικότερα διερευνώνται απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με: α) τη λειτουργία των μειονοτικών σχολείων στην Αλβανία, β) την επίδοση των μαθητών των σχολείων αυτών στην Ελληνική γλώσσα, γ) τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη γλωσσική επίδοση των μαθητών, δ)τις μεθοδολογικές προτιμήσεις των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας, ε)τη διδακτική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών. Επίσης διερευνώνται α) οι διαγλωσσικές πρακτικές γραμματισμού των μαθητών, β) οι γνώσεις τους σχετικά με τον ελληνικό πολιτισμό, γ) οι λόγοι για τους οποίους επέλεξαν οι μαθητές την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας , δ) οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην κατανόηση και παραγωγή του προφορικού και γραπτού λόγου, ε) οι προτιμήσεις των μαθητών για την Ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό. Η επίτευξη των προαναφερόμενων στόχων θα επιδιωχθεί μέσω της βιβλιογραφίας καθώς και της έρευνας που διενεργήθηκε σε σχολεία της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία κατά το σχολικό έτος 2013-2014, με τις (47) συνεντεύξεις εκπαιδευτικών που διδάσκουν εκεί και με τη διανομή (116) ερωτηματολογίων σε μαθητές ελληνικών μειονοτικών σχολείων. Από την έρευνα, προκύπτει εκδήλωση ενδιαφέροντος από πλευράς εκπαιδευτικών για επιμόρφωσή τους σχετικά με την εξέλιξη της Ελληνικής γλώσσας, τις νέες διδακτικές τεχνικές και μεθόδους, ενώ επισημαίνεται η ανάγκη που υφίσταται για εφοδιασμό τους με σύγχρονα βιβλία, λεξικά της Ελληνικής γλώσσας καθώς και συνεργασία με φορείς και σχολεία στην Ελλάδα. Από πλευράς μαθητών εκδηλώνεται ενδιαφέρον για την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία προέρχεται από την Εθνική Ελληνική Μειονότητα στην Αλβανία.el
dc.format.extent330el
dc.format.extent9482581 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΜειονότηταel
dc.subjectΠολιτισμόςel
dc.subjectΕλληνική γλώσσαel
dc.titleΕκπαιδευτική πολιτική σε ζητήματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην Αλβανία: διερεύνηση αναγκών των εκπαιδευτικών και των μαθητών για τη διδασκαλία/εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπηςel
Appears in Collections:Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RaptiAthinaMsc2014.pdf9.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.