Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16986
Συγγραφέας: Χατζηιωάννου, Αναστασία Ι.
Τίτλος: Η ανάλυση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος των σχολών αεροπορικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Περίληψη: Εκτιμώντας τη σημαντικότητα της αεροπορικής εκπαίδευσης και των σχολών αυτών στην εξέλιξη του κλάδου αερομεταφορών και δεδομένης της έλλειψης ερευνητικού ενδιαφέροντος για την ελληνική αγορά, σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εκτιμήσει την ελκυστικότητα της αγοράς των σχολών αεροπορικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, μέσω της ανάλυσης των παραγόντων του εξωτερικού περιβάλλοντος των σχολών (PEST analysis), των συντελεστών της αγοράς (Porter analysis) και της ανάλυσης των ανταγωνιστών, και να ερευνηθούν οι ανάγκες των εκπαιδευόμενων πιλότων όπως και οι επιδιώξεις τους μετά το τέλος της εκπαίδευσης τους. Η ανάλυση της ελκυστικότητας της αγοράς έγινε με τη μέθοδο της ποιοτικής έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω συνεντεύξεων σε βάθος με τους ιδιοκτήτες δυο σχολών αεροπορικής εκπαίδευσης, την Global Aviation στην Αθήνα και την ΤΑΕ Αviation στη Θεσσαλονίκη. Οι ανάγκες των εκπαιδευόμενων πιλότων και η άποψη τους για την ποιότητα εκπαίδευσης στην Ελλάδα, διερευνήθηκαν με τη μέθοδο της ποσοτικής έρευνας και τη χρήση ερωτηματολογίου κλίμακας Likert. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο σχολές αεροπορικής εκπαίδευσης, την Global Aviation, στα Μέγαρα Αττικής και την Egnatia Aviation στην Καβάλα με τη συμμετοχή 53 εκπαιδευόμενων πιλότων, ηλικίας από 18 έως 55. Για την αξιοπιστία του ερωτηματολογίου, χρησιμοποιήθηκε ο δείκτης Cronbach’s α. Από την παραγοντική ανάλυση προέκυψαν πέντε παράγοντες εκ των οποίων οι δύο κρίθηκαν αναξιόπιστοι, συγκεκριμένα ο παράγοντας ‘κριτήρια επιλογής σχολής’ και ο παράγοντας ‘εκτίμηση κόστους εκπαίδευσης’. Συμπερασματικά, η ποιοτική έρευνα κατέδειξε ότι υπάρχει ολιγοπωλιακός ανταγωνισμός με μικρή ένταση, δρώντας ανασταλτικά στην εξέλιξη του κλάδου. Τα οικονομικά προβλήματα, η πολιτική αστάθεια τη Ελλάδας και οι ελάχιστες ευκαιρίες απασχόλησης για πιλότους υπονομεύουν την ανάπτυξη των σχολών. Τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας κατέδειξαν ότι τα ψυχομετρικά τεστ και τα τεστ προσωπικότητας, καθώς επίσης και το ανώτατο επίπεδο αγγλικών είναι αναγκαία για τη διαδικασία επιλογής των κατάλληλα εκπαιδευόμενων πιλότων και ότι η διαχείριση των πόρων του πληρώματος στα πλαίσια της εκπαίδευσης λειτουργεί θετικά στην αποδοτικότητα των πτήσεων.
Λέξεις Κλειδιά: Αεροπορική εκπαίδευση
Ανάλυση ανταγωνισμού
Pest analysis
Porter analysis
Παραγοντική ανάλυση
Πιλότοι
Κλάδος αερομεταφορών
Crew resource management
Κριτήρια επιλογής πιλότων
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChatziioannouAnastasiaMsc2015extra.pdfΣυνοδευτικό υλικό43.37 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
ChatziioannouAnastasiaMsc2015.pdf1.11 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.