Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16976
Συγγραφέας: Ματαπά, Ελευθερία
Τίτλος: Η επίδραση της οικονομικής κρίσης στην ικανοποίηση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Ιπποκράτειου Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Αλετράς, Βασίλειος
Περίληψη: Η ικανοποίηση των εργαζομένων αποτελεί μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις επιτυχίας κάθε οργανισμού. H ανίχνευση των παραγόντων που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση είναι αναγκαία για την ενίσχυση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας ενός οργανισμού υγείας. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του βαθμού εργασιακής ικανοποίησης του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στο Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και η σύγκριση της με αντίστοιχα δεδομένα παλαιότερης έρευνας ώστε να αναδειχτούν πιθανές διαφοροποιήσεις στην ικανοποίηση των εργαζομένων μετά την οικονομική κρίση . Η έρευνα στηρίζεται σε δύο δείγματα. Η συλλογή των δεδομένων του πρώτου δείγματος έγινε το 2009 από τον Γεροβασιλείου Σ. και αποτελείτο από 207 ιατρούς και νοσηλευτές, από διαφορετικές ειδικότητες και κλινικές που εργάζονταν το διάστημα Μαρτίου-Απριλίου στο Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Η συλλογή του δεύτερου δείγματος έγινε το 2014 και αποτελείτο από 247 ιατρούς και νοσηλευτές που επίσης το ίδιο διάστημα εργάζονταν στο ίδιο νοσοκομείο. Για τη συλλογή των δεδομένων και στα δύο δείγματα χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Job Satisfaction Survey, (JSS) στο οποίο προστέθηκαν 10 επιπλέον ερωτήσεις για την κάλυψη δημογραφικών και κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών. Η διερεύνηση της δομής του ερωτηματολογίου έγινε το 2009 από τον Γεροβασιλείου με την μέθοδο της παραγοντικής ανάλυσης κύριων αξόνων (Principal Axis Factoring) και περιστράφησαν με την μέθοδο Varimax. Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε για να βρεθούν οι παράγοντες οι οποίοι συσχετίζονται με ομάδες ερωτήσεων και δημιουργούν τις αντίστοιχες αθροιστικές κλίμακες. Στην παρούσα έρευνα έγινε έλεγχος της αναλογίας των δύο δειγμάτων, έλεγχος αξιοπιστίας, έλεγχος κανονικότητας, σύγκριση των διαμέσων και τέλος έγινε έλεγχος της επίδρασης των δημογραφικών χαρακτηριστικών στον βαθμό ικανοποίησης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του 2009 με την χρήση της μεθόδου ανάλυσης κύριων παραγόντων προέκυψαν τέσσερις αθροιστικές κλίμακες: ο μισθός-οι παροχές και η προαγωγή, η επικοινωνία, ο προϊστάμενος και η συνεργασία. Οι ίδιες κλίμακες χρησιμοποιήθηκαν και στην έρευνα του 2014. Στον έλεγχο της αναλογίας ιατρών- νοσηλευτών στα δύο δείγματα βρέθηκε ότι δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ( p=0,227). Στα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ιατρών βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά στις ηλικιακές ομάδες(p=0,021), στο επίπεδο εκπαίδευσης(p=0,008), στην απόκτηση παιδιών(p=0,000), στα έτη εργασίας(p=0,021) και στο μηνιαίο εισόδημα(p=0,000). Στους νοσηλευτές βρέθηκαν αντίστοιχα στατιστικά σημαντικές διαφορές στις ηλικιακές ομάδες(p=0,001), στον αριθμό παιδιών(p=0,000), στα έτη εργασίας(p=0,000) και στο μηνιαίο εισόδημα(p=0,000). Στο Ιπποκράτειο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης μετά την οικονομική κρίση, ο μισθός-οι παροχές-η προαγωγή καθώς και η επικοινωνία φαίνεται να μην αποτελούν παράγοντες ικανοποίησης για τους ιατρούς και για τους νοσηλευτές. Ενώ αντίθετα οι κλίμακες προϊστάμενος και επικοινωνία αποτελούν παράγοντες ικανοποίησης και για τις δύο ομάδες εργαζομένων. Αν και παρατηρούμε διαφορές στα δημογραφικά χαρακτηριστικά των δύο δειγμάτων, δεν φαίνεται να επηρεάζουν σημαντικά τον βαθμό εργασιακής ικανοποίησης. Σύμφωνα με την διάμεσο των δύο δειγμάτων βρέθηκε ότι στους ιατρούς διαχρονικά δεν υπήρξε μεταβολή της ικανοποίησης τους, σε κανένα παράγοντα. Άρα ο βαθμός της ικανοποίησης τους παρέμεινε σταθερός. Στους νοσηλευτές αντίθετα παρατηρείται αύξηση της ικανοποίησης από το 2009, σε όλους τους παράγοντες.
Λέξεις Κλειδιά: Job satisfaction
Doctors
Nurses
Financial crisis
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MatapaEleutheriaMsc2015.pdf1.46 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons