Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16943
Συγγραφέας: Κώτσιος, Χαράλαμπος Ι.
Τίτλος: Η εφαρμογή του κοινού πλαισίου αξιολόγησης (Κ.Π.Α.) στην νοσηλευτική διεύθυνση του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2015
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Βούζας, Φώτιος
Περίληψη: Η βελτίωση και διασφάλιση της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από τις υφιστάμενες επαγγελματικές και επιστημονικές γνώσεις, που εφαρμόζουν οι επαγγελματίες υγείας, ώστε να περιορίζεται η πιθανότητα ανεπιθύμητων υγειονομικών εκβάσεων, σε άτομα και πληθυσμούς. Η ανάγκη αυτή, οδήγησε στην ανάπτυξη διαφόρων εργαλείων, η υιοθέτηση και εφαρμογή των οποίων, διευκολύνει τόσο τα διοικητικά στελέχη των οργανισμών αυτών, όσο και τους ίδιους τους επαγγελματίες υγείας, στην επίτευξη του στόχου και στην ανάπτυξη στρατηγικών, βασισμένων στις αρχές της Δ.Ο.Π. Από τα πιο σημαντικά, εργαλεία για την περιγραφή της παρούσας κατάστασης ενός οργανισμού, είναι το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (Κ.Π.Α.), που μέσω της αυτοαξιολόγησης, δίνει την δυνατότητα κυρίως σε δημόσιους φορείς, να εντοπίσουν προβλήματα και ελλείψεις που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών και την επίλυση τους. Από το 2000, που ξεκίνησε η ανάπτυξη του, έχει βρει εφαρμογή σε πλήθος Δημοσίων Οργανισμών στην Ε.Ε., βοηθώντας στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών, προς τον πολίτη. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας, είναι η καταγραφή και αποτύπωση των υφιστάμενων διοικητικών και επιχειρησιακών διαδικασιών, στη Νοσηλευτική Διεύθυνση του Ψ.Ν.Θ., με απώτερο στόχο την εκτίμηση της διοικητικής απόδοσης και την εξοικείωση των στελεχών και των εργαζομένων της Ν.Υ., με τις αρχές και την έννοια της ποιότητας, μέσω της άτυπης περιορισμένης εφαρμογής του Κ.Π.Α. και της αυτοαξιολόγησης. Ως επιμέρους στόχος, τίθεται η ανάδειξη του Κ.Π.Α., ως εργαλείου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο χώρο της υγείας, για την αξιολόγηση της διοικητικής λειτουργίας και τη σύνταξη μέτρων βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης και των διοικητικών διεργασιών. Υλικό - Μέθοδος: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του Κ.Π.Α., αφού πρώτα πραγματοποιήθηκε άτυπη εξατομικευμένη ενημέρωση, της Νοσηλευτικής Διοίκησης, έως και το επίπεδο των προϊσταμένων τομέων. Η έρευνα με τη μορφή συνεντεύξεων, πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά στις δομές του Ψ.Ν.Θ., στο χρονικό διάστημα από 2 Δεκεμβρίου έως και 19 Δεκεμβρίου 2014. Συνολικά έγιναν 10 συνεντεύξεις και συμπληρώθηκε, ανάλογος αριθμός ερωτηματολογίων. Τελευταίο στάδιο της έρευνας, μετά την κωδικοποίηση της βαθμολογίας, αποτέλεσε η σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης, με τις ανάλογες βελτιωτικές προτάσεις, προκειμένου να ληφθούν οι απαραίτητες θεσμικές αποφάσεις για την εφαρμογή των διορθωτικών μέτρων. Αποτελέσματα: Η Βαθμολόγηση της άτυπης αυτοαξιολόγησης, της διοικητικής λειτουργίας της Ν.Υ. του Ψ.Ν.Θ., βάσει του Κ.Π.Α., είναι η κάτωθι: Κριτήρια Προϋποθέσεων Κριτήρια Αποτελεσμάτων Κριτήριο 1.: 2,65 Κριτήριο 6.: 0,70 Κριτήριο 2.: 1,10 Κριτήριο 7.: 1,60 Κριτήριο 3.: 3,067 Κριτήριο 8.: 1,20 Κριτήριο 4.: 1,55 Κριτήριο 9.: 2,10 Κριτήριο 5.: 2,26 Συνολικός Μ.Ο. κριτηρίων: 1,8037 Συμπεράσματα: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη στη Ν.Υ. του Ψ.Ν.Θ., είναι αναγκαία η βελτίωση βασικών διοικητικών εργαλείων, με σκοπό την μεγιστοποίηση της ικανοποίησης, όλων των εμπλεκομένων. Η επίλυση προβλημάτων, που σχετίζονται με τη λειτουργία της διοίκησης της Ν.Υ., όπως ο σαφής καθορισμός στόχων, η συμβολή του Α.Δ. στη επίτευξη των στόχων και η καταγραφή καθημερινών οργανωτικών διαδικασιών, θα μπορούσαν να επιλυθούν με ανάληψη πρωτοβουλιών εκ΄ μέρους της διοίκησης, εντός του υπάρχοντος νομικού πλαισίου. Η υιοθέτηση κουλτούρας στοχοθεσίας και βασικών αρχών ποιότητας, με παράλληλη σύσταση ομάδας έργου, για πλήρη εφαρμογή του Κ.Π.Α., όπως προβλέπεται από τη Δημόσια Διοίκηση, θα βοηθούσε τη Ν.Υ., να εντοπίσει σε ευρύ φάσμα, προβλήματα που με κατάλληλη προσαρμογή οργανωτικών διεργασιών, θα οδηγήσουν στη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών και στην ικανοποίηση των εσωτερικών και εξωτερικών πελατών. Λέξεις κλειδιά: Αυτοαξιολόγηση, Δημόσια Διοίκηση, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης, Ποιότητα Υπηρεσιών Υγείας.
Λέξεις Κλειδιά: Αυτοαξιολόγηση
Δημόσια διοίκηση
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης
Ποιότητα υπηρεσιών υγείας
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KotsiosCharalamposMsc2015.pdf3.33 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.