Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16903
Author: Ρίζος, Δημήτρης K.
Title: Βελτίωση της ποιότητας στον κλάδο της εστίασης: καλές πρακτικές.
Date Issued: 2015
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Τσιότρας, Γεώργιος
Abstract: Οι επιχειρήσεις εστίασης αποτελούν ένα κλάδο με πολλές ιδιαιτερότητες. Είναι επιχειρήσεις συγκέντρωσης ανθρώπων, οι οποίες προσφέρουν φαγητό, ποτά, γλυκά και/ή αφεψήματα προς άμεση κατανάλωση. Οι καταναλωτές συνήθως κρίνουν την ποιότητα τους με βάση ορισμένα εμφανή χαρακτηριστικά των προιόντων τους, των υπηρεσιών που προσφέρουν, καθώς και άλλων στοιχείων που συνθέτουν το επιχειρησιακό περιβάλλον τους. Προσπαθώντας οι επιχειρήσεις εστίασης να εφαρμόσουν καλύτερες και πιο σύγχρονες μορφές διοίκησης εφαρμόζουν την Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ). Η παροχή υψηλής ποιότητας προιόντων και η υιοθέτηση της ΔΟΠ αποτελούν για αυτές τις επιχειρήσεις ένα τρόπο για να καταφέρουν να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές τους και να κερδίσουν ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η παρούσα διπλωματική εργασία βασίζεται στη βιβλιογραφική έρευνα και τα άρθρα διεθνών και εγχώριων πηγών, παρουσιάζοντας τις βασικές θεωρίες που πλαισιώνουν το θέμα και κατ’ επέκταση τις ειδικές περιπτώσεις «καλών πρακτικών» από επιχειρήσεις μαζικής εστίασης της Ελληνικής και παγκόσμιας αγοράς. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι ιδιαιτερότητες του προιόντος των επιχειρήσεων εστίασης. Το δεύτερο κεφάλαιο διαπραγματεύεται με την Διασφάλιση της Ποιότητας, τις βασικές αρχές του HACCP και την εφαρμογή της ΔΟΠ στις επιχειρήσεις εστίασης. Το τρίτο κεφάλαιο ασχολείται με την καινοτομία του προιόντος αυτών των επιχειρήσεων. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται καλές πρακτικές βελτίωσης της ποιότητας από τις επιχειρήσεις, KFC, Γρηγόρης, Aldemar Hotels, Goody’s, McDonald’s και TGI Friday’s. Τέλος, από την ανάλυση του θέματος της εργασίας, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο, εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα στο Κεφάλαιο 5
Keywords: Βελτίωση ποιότητας
Εστίαση
Καλές πρακτικές
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RizosDimitrisMsc2015.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.