Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16666
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου-Αλεξίου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΒαϊοπούλου, Χαρίκλεια-Παναγιώταel
dc.date.accessioned2014-12-03T14:12:12Z-
dc.date.available2014-12-03T14:12:12Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16666-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στον έλεγχο της παραγοντικής εγκυρότητας του Career Decision Making Difficulties Questionnaire (CDDQ) για τον ελληνικό φοιτητικό πληθυσμό και τον εντοπισμό των δυσκολιών επιλογής σταδιοδρομίας για φοιτητές σχολών με ανθρωπιστικό προσανατολισμό. Για τη συλλογή των δεδομένων αξιοποιήθηκε η ελληνική εκδοχή του CDDQ, το οποίο συμπληρώθηκε από 817 φοιτητές και φοιτήτριες ανθρωπιστικών σπουδών, από τμήματα που οδηγούν, κατά κανόνα, στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού (ΠΤΔΕ, ΤΕΠΑΕ, ΕΚΠ, Φιλολογίας, Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής, Θεολογίας, Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας). Τα δεδομένα αναλύθηκαν με διερευνητική και επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων. Η επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων κατέληξε στην απόρριψη του θεωρητικού μοντέλου, όπου βασίζεται το CDDQ, ενώ η διερευνητική ανάλυση ταυτοποίησε επτά από τους δέκα αναμενόμενους παράγοντες. Οι επτά παράγοντες (τύποι δυσκολιών) που προέκυψαν χρησιμοποιήθηκαν ως ανεξάρτητες μεταβλητές για την πρόβλεψη της συνολικής δυσκολίας επιλογής επαγγέλματος και του επιπέδου ανάπτυξης επαγγελματικής ταυτότητας, με την εφαρμογή γραμμικής παλινδρόμησης και ιεραρχικής λογιστικής παλινδρόμησης αντίστοιχα. Ως σημαντικότερες δυσκολίες αναδείχθηκαν η έλλειψη γνώσης για τον εαυτό και οι δυσλειτουργικοί μύθοι, καθώς επηρεάζουν και τις δύο παραπάνω μεταβλητές. Επιπλέον, εξετάστηκαν οι συσχετίσεις των δυσκολιών επιλογής επαγγέλματος με ορισμένες ατομικές διαφορές, όπως η επιρροή από τους σημαντικούς άλλους, τα κίνητρα επιλογής σπουδών και η εργασιακή εμπειρία, από όπου προέκυψαν ορισμένες σημαντικές διαφορές στις δυσκολίες επιλογής. Είναι ενδιαφέρον ότι οι δυσλειτουργικοί μύθοι παρουσιάζουν συστηματικά μη αναμενόμενη θεωρητικά συμπεριφορά. Η συμβολή της παρούσας έρευνας στο πεδίο έγκειται στον έλεγχο της παραγοντικής δομής του CDDQ για τον ελληνικό φοιτητικό πληθυσμό με αυστηρές στατιστικές μεθόδους και στην αποτύπωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι συμμετέχοντες/-ουσες ως προς την επιλογή σταδιοδρομίας, ευρήματα σημαντικά για τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας και τη σχετική έρευνα.el
dc.format.extent113el
dc.format.extent2514276 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔυσκολίες στην επιλογή σταδιοδρομίαςel
dc.subjectΦοιτητέςel
dc.subjectΤριτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΜελλοντικοί εκπαιδευτικοίel
dc.subjectCareer Decision making Difficulties Questionnaire (CDDQ)en
dc.subjectΔιερευνητική παραγοντική ανάλυσηel
dc.subjectΕπιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυσηel
dc.subjectΔυσλειτουργικές πεποιθήσεις σταδιοδρομίαςel
dc.titleΔυσκολίες στην επιλογή σταδιοδρομίας: εμπειρική έρευνα με φοιτήτριες και φοιτητές ανθρωπιστικών σπουδών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VaiopoulouCharikleiaPanagiotaMsc2014.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.