Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16666
Συγγραφέας: Βαϊοπούλου, Χαρίκλεια-Παναγιώτα
Τίτλος: Δυσκολίες στην επιλογή σταδιοδρομίας: εμπειρική έρευνα με φοιτήτριες και φοιτητές ανθρωπιστικών σπουδών.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2014
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Παπαβασιλείου-Αλεξίου, Ιωάννα
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στον έλεγχο της παραγοντικής εγκυρότητας του Career Decision Making Difficulties Questionnaire (CDDQ) για τον ελληνικό φοιτητικό πληθυσμό και τον εντοπισμό των δυσκολιών επιλογής σταδιοδρομίας για φοιτητές σχολών με ανθρωπιστικό προσανατολισμό. Για τη συλλογή των δεδομένων αξιοποιήθηκε η ελληνική εκδοχή του CDDQ, το οποίο συμπληρώθηκε από 817 φοιτητές και φοιτήτριες ανθρωπιστικών σπουδών, από τμήματα που οδηγούν, κατά κανόνα, στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού (ΠΤΔΕ, ΤΕΠΑΕ, ΕΚΠ, Φιλολογίας, Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής, Θεολογίας, Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας). Τα δεδομένα αναλύθηκαν με διερευνητική και επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων. Η επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων κατέληξε στην απόρριψη του θεωρητικού μοντέλου, όπου βασίζεται το CDDQ, ενώ η διερευνητική ανάλυση ταυτοποίησε επτά από τους δέκα αναμενόμενους παράγοντες. Οι επτά παράγοντες (τύποι δυσκολιών) που προέκυψαν χρησιμοποιήθηκαν ως ανεξάρτητες μεταβλητές για την πρόβλεψη της συνολικής δυσκολίας επιλογής επαγγέλματος και του επιπέδου ανάπτυξης επαγγελματικής ταυτότητας, με την εφαρμογή γραμμικής παλινδρόμησης και ιεραρχικής λογιστικής παλινδρόμησης αντίστοιχα. Ως σημαντικότερες δυσκολίες αναδείχθηκαν η έλλειψη γνώσης για τον εαυτό και οι δυσλειτουργικοί μύθοι, καθώς επηρεάζουν και τις δύο παραπάνω μεταβλητές. Επιπλέον, εξετάστηκαν οι συσχετίσεις των δυσκολιών επιλογής επαγγέλματος με ορισμένες ατομικές διαφορές, όπως η επιρροή από τους σημαντικούς άλλους, τα κίνητρα επιλογής σπουδών και η εργασιακή εμπειρία, από όπου προέκυψαν ορισμένες σημαντικές διαφορές στις δυσκολίες επιλογής. Είναι ενδιαφέρον ότι οι δυσλειτουργικοί μύθοι παρουσιάζουν συστηματικά μη αναμενόμενη θεωρητικά συμπεριφορά. Η συμβολή της παρούσας έρευνας στο πεδίο έγκειται στον έλεγχο της παραγοντικής δομής του CDDQ για τον ελληνικό φοιτητικό πληθυσμό με αυστηρές στατιστικές μεθόδους και στην αποτύπωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι συμμετέχοντες/-ουσες ως προς την επιλογή σταδιοδρομίας, ευρήματα σημαντικά για τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας και τη σχετική έρευνα.
Λέξεις Κλειδιά: Δυσκολίες στην επιλογή σταδιοδρομίας
Φοιτητές
Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Μελλοντικοί εκπαιδευτικοί
Career Decision making Difficulties Questionnaire (CDDQ)
Διερευνητική παραγοντική ανάλυση
Επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση
Δυσλειτουργικές πεποιθήσεις σταδιοδρομίας
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VaiopoulouCharikleiaPanagiotaMsc2014.pdf2.29 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.