Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16649
Συγγραφέας: Κυριώτη, Ελένη
Τίτλος: Ομοιότητες και διαφορές μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά ως προς τη διαχείριση διαστάσεων του ρητού αριθμού.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2014
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση και η σύγκριση των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών Γυμνασίου με και χωρίς Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά που φοιτούν σε γενικές τάξεις ή σε τμήματα ένταξης του Γυμνασίου σε σχέση με την έννοια του ρητού αριθμού. Στην έρευνά μας συμμετείχαν συνολικά 136 μαθητές και των 3 τάξεων του Γυμνασίου από τους οποίους οι 85 ήταν τυπικής ανάπτυξης και μέσης επίδοσης στα Μαθηματικά, ενώ οι υπόλοιποι 51 αντιμετώπιζαν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά. Για την αξιολόγηση των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών σχεδιάστηκε και χορηγήθηκε αυτοσχέδιο εργαλείο, το οποίο περιλάμβανε 11 ερωτήματα ανοιχτού και κλειστού τύπου. Διαπιστώθηκε πως οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά αντιμετώπισαν δυσκολίες ανάλογες με αυτές των μαθητών τυπικής ανάπτυξης, αλλά σε μεγαλύτερο βαθμό. Τόσο η επίδοσή τους στα 9 από τα 11 ερωτήματα του ερευνητικού εργαλείου όσο και η συνολική τους επίδοση στα 11 ερωτήματα ήταν χαμηλότερη από αυτή των μαθητών τυπικής ανάπτυξης. Επιπλέον, η συνολική επίδοση των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά στα 11 ερωτήματα του ερευνητικού εργαλείου δεν διαφοροποιούνταν με βάση την ηλικία, σε αντίθεση με την αντίστοιχη επίδοση των μαθητών τυπικής ανάπτυξης. Οι κοινές δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές και των δύο ομάδων πιθανόν να συνδέονται αφενός με την ιδιαίτερα σύνθετη φύση της έννοιας του ρητού αριθμού και αφετέρου με τον τρόπο διδακτικής προσέγγισής της.
Λέξεις Κλειδιά: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά
Ρητοί αριθμοί
Κλάσματα
Δεκαδικοί αριθμοί
Ποσοστά
Διάταξη
Πράξεις
Πυκνότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KyriotiEleniMsc2014.pdf1.96 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.