Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16646
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΟκαλίδου, Αρετήel
dc.contributor.authorΚιρπουίκη, Ανατολήel
dc.date.accessioned2014-12-02T15:22:48Z-
dc.date.available2014-12-02T15:22:48Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16646-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2014.el
dc.description.abstractΗ ανάπτυξη του λόγου κρίνεται πολύ σημαντική για τη γνωστική ανάπτυξη και τη μαθησιακή πορεία του ατόμου. Η αξιολόγηση του λόγου νηπίων παρέχει πλούτο πληροφοριών για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεικτών και τη μελέτη του τρόπου με τον οποίο αυτοί συναναπτύσσονται. Το επίπεδο των δεικτών γλωσσικής ανάπτυξης που προκύπτει από πρώιμη αξιολόγηση του λόγου συνιστά δείκτη πρόβλεψης της μετέπειτα σχολικής επίδοσης. Η παρούσα εργασία αποτελεί προσπάθεια πρώιμης αξιολόγησης της σημασιολογικής, μορφοσυντακτικής και αφηγηματικής ανάπτυξης του λόγου και σκιαγράφησης των συσχετίσεων μεταξύ γλωσσικών δεικτών που αξιολογούν διαφορετικούς τομείς της γλώσσας σε νήπια τυπικής ανάπτυξης 3-6 ετών (Ν=68) και παιδιά με Σύνδρομο Down 3-10 ετών (Ν=12). Οι δείκτες γλωσσικής ανάπτυξης προέκυψαν από τη χορήγηση σταθμισμένων εργαλείων και τη λήψη δειγμάτων λόγου με άμεση αξιολόγηση. Σημαντικότερο εύρημα της μελέτης συνιστά η παρατήρηση ποιοτικών και ποσοτικών αποκλίσεων, όσον αφορά τις συσχετίσεις των δεικτών γλωσσικής ανάπτυξης στην ομάδα με Σύνδρομο Down. Τα δεδομένα αυτά παρέχουν ενδείξεις για την ύπαρξη απόκλισης παρά καθυστέρησης στη γλωσσική ανάπτυξη στο πλαίσιο του Συνδρόμου, καθώς φαίνεται οι γλωσσικοί δείκτες να συναναπτύσσονται με διαφορετικό τρόπο, να ακολουθούν δηλαδή διαφορετική αναπτυξιακή πορεία στις δύο ομάδες. Επίσης, από την αντιπαραβολή των επιδόσεων της ομάδας τυπικής ανάπτυξης στους γλωσσικούς δείκτες με τα πρότυπα τυπικής ανάπτυξης των εργαλείων που χορηγήθηκαν προέκυψε ότι σημαντικός αριθμός νηπίων σημείωσε επίδοση χαμηλότερη από τον Μ.Ο. σε κάποιον ή σε όλους τους δείκτες γλωσσικής ανάπτυξης. Το αποτέλεσμα αυτό ενισχύει το αίτημα ανιχνευτικού ελέγχου της γλωσσικής ανάπτυξης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.el
dc.format.extent133el
dc.format.extent1387960 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel
dc.subjectΣημασιολογίαel
dc.subjectΜορφοσύνταξηel
dc.subjectΑφήγησηel
dc.subjectΣυσχετίσεις δεικτών γλωσσικής ανάπτυξηςel
dc.subjectΣύνδρομο Downel
dc.subjectΠαιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.titleΣχέσεις μεταξύ της σημασιολογικής, μορφοσυντακτικής και αφηγηματικής ανάπτυξης του λόγου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KirpouikiAnatoliMsc2014.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.