Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16594
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Βαλκάνος, Ευθύμιος | el |
dc.contributor.author | Δάφκου, Βασιλική | el |
dc.date.accessioned | 2014-11-25T20:43:19Z | - |
dc.date.available | 2014-11-25T20:43:19Z | - |
dc.date.issued | 2014 | en |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16594 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014. | el |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία, χρησιμοποιήθηκε μεικτή μέθοδος διερεύνησης των προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για να εφαρμοστεί στην Ελλάδα ο θεσμός του Μέντορα και να λειτουργήσει με τρόπο εποικοδομητικό για την εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, ο πληθυσμός των εκπαιδευτικών ομαδοποιήθηκε σε τρεις μεγάλες κατηγορίες (έμπειροι εκπαιδευτικοί χωρίς διοικητικές αρμοδιότητες, έμπειροι εκπαιδευτικοί που είναι διευθυντές σχολείων, νέοι εκπαιδευτικοί. Χρησιμοποιήθηκαν τρία διαφορετικά εργαλεία για να μελετηθούν οι παραπάνω ομάδες. Από τη διερεύνηση των δύο πρώτων ομάδων προέκυψε ότι υπάρχει καχυποψία και έλλειψη εμπιστοσύνης στο Υπουργείο παιδείας, ως προς το αν ο θεσμός του Μέντορα θα συσχετιστεί με τον θεσμό της αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Βασικές προϋποθέσεις για να λειτουργήσει σωστά ο θεσμός είναι η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης,, η κατάλληλη επιμόρφωση των εν δυνάμει Μεντόρων η σαφής ενημέρωση για τους στόχους του θεσμού. Η μελέτη των νέων εκπαιδευτικών έγινε για να εντοπιστούν οι τομείς της εκπαιδευτικής πράξης στους οποίους αισθάνονται λιγότερο αποτελεσματικοί και, άρα, χρειάζονται μεγαλύτερη υποστήριξη από τους Μέντορες. Τα χαμηλότερα ποσοστά αυτό-αποτελεσματικότητας σημειώθηκαν σε ζητήματα αντιμετώπισης μαθητών με μειωμένο ενδιαφέρον, απείθαρχων μαθητών, μαθητών που δεν εκτιμούν την αξία της μάθησης, αλλά και σε ζητήματα επικοινωνίας με τους γονείς των μαθητών. Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να οργανωθούν κατάλληλα οι επιμορφώσεις των έμπειρων εκπαιδευτικών που πρόκειται να αναλάβουν το ρόλο του Μέντορα. | el |
dc.format.extent | 105 | el |
dc.format.extent | 2882363 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.subject | Μέντορας | el |
dc.subject | Έμπειροι εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Διευθυντές | el |
dc.subject | Νέοι εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Αυτό-αποτελεσματικότητα | el |
dc.title | Οι προϋποθέσεις εφαρμογής του θεσμού του μέντορα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μία έρευνα βασισμένη στις απόψεις έμπειρων εκπαιδευτικών και διευθυντών, αλλά και στις ανάγκες των νέων εκπαιδευτικών του νομού Πιερίας. | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DaphkouVasilikiMsc2014.pdf | 2.72 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.