Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜάνος, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΧατζηβασιλειάδου, Άνναel
dc.date.accessioned2014-11-19T13:19:05Z-
dc.date.available2014-11-19T13:19:05Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16570-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΤο θέμα που πραγματεύεται η εν λόγω εργασία αφορά στη διερεύνηση διαδικασιών διαπραγμάτευσης από τους μαθητές –αλλοδαπούς και παλιννοστούντες σε νηπιαγωγείο- των ταυτοτήτων και των ρόλων τους, μέσω των οποίων –αξιοποιώντας ενδεχομένως και προσδοκίες των γονιών τους- αποκτούν το προφίλ των «καλών» μαθητών σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις. Η διερεύνηση των διαδικασιών έγινε μέσω εθνογραφικής έρευνας. Η εθνογραφική έρευνα πραγματοποιήθηκε σε νηπιαγωγείο της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είναι η συμμετοχική παρατήρηση και συνέντευξη από τους γονείς των μαθητών. Η διάρκεια της παρατήρησης είναι από το Νοέμβριο του 2011 μέχρι το Μάιο του 2012. Στόχος της έρευνας ήταν η διερεύνηση των διαδικασιών νοηματοδότησης των μαθητών για τη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία καθώς και της διαπραγμάτευσης των ρόλων τους ως μαθητών στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου. Στόχο επίσης αποτελούσε και η διερεύνηση των προσδοκιών των γονιών των μαθητών για τη σχολική τους συμπεριφορά πώς αυτές νοηματοδούνται από τα παιδιά και αν μετουσιώνονται σε υψηλές επιδόσεις. Από την επεξεργασία του εθνογραφικού υλικού προέκυψε, ότι οι μαθητές της ομάδας στόχου ανταποκρίνονται με επάρκεια στις απαιτήσεις του προγράμματος, αναγνωρίζονται ως καλοί μαθητές από το σύνολο της ομάδας τάξης και πραγματώνουν τις προσδοκίες των γονιών τους, οι οποίοι θεωρούν ότι η σχολική επιτυχία εξασφαλίζει την επιτυχία σε προσωπικό κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Τα παραπάνω αναδύονταν σε συνθήκες πυκνών δικτύων αλληλεπίδρασης και σχέσεων, μέσα στις οποίες η διδασκόμενη γνώση και οι τρόποι διδασκαλίας αποτελούσαν αντικείμενο προσδιορισμού του νοήματος ανάμεσα στους μαθητές και την εκπαιδευτικό.el
dc.format.extent110el
dc.format.extent711670 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΝηπιαγωγείοel
dc.subjectΕθνογραφίαel
dc.subjectΑλλοδαποί μαθητέςel
dc.subjectΠαλιννοστούντες μαθητέςel
dc.titleΑλλοδαποί και παλιννοστούντες μαθητές στο περιβάλλον του σύγχρονου ελληνικού σχολείου: μια εθνογραφία της σχολικής τάξης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπηςel
Appears in Collections:Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatzivasileiadouAnnaMsc2014.pdf671.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.