Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16498
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΞυνόγαλος, Στυλιανόςel
dc.contributor.authorΞυλογιάννης, Χρήστοςel
dc.date.accessioned2014-11-01T18:04:56Z-
dc.date.available2014-11-01T18:04:56Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16498-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΤο Scratch 2 αποτελεί ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο γραφικό περιβάλλον για την διδασκαλία του προγραμματισμού, το οποίο χρησιμοποιείται από χιλιάδες καθηγητές Πληροφορικής ανά τον κόσμο, για να διδάξουν στους μαθητές/τριες τους τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Στην Ελλάδα η διάδοση και χρήση του είναι πολύ σημαντική στην γυμνάσια και στα λύκεια, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσον αφορά στα δημοτικά. Αρχικά, στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζονται η ιστορία, η εξέλιξη και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ορισμένων εκπαιδευτικών λογισμικών που είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν στα δημοτικά για τη διδασκαλία του προγραμματισμού. Έπειτα περιγράφεται και παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης, όπου μέσα από μία ολοκληρωμένη διδακτική παρέμβαση πολλών φύλλων εργασίας επιχειρείται μέσα από κλιμακούμενης δυσκολίας παραδείγματα στο Scratch 2, να διδαχθούν οι μαθητές/τριες ομαδοσυνεργατικά και με παιγνιώδη τρόπο τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού αξιοποιώντας το περιβάλλον του Scratch 2, να τις κατανοήσουν και εν συνεχεία να τις χρησιμοποιήσουν στην τελική τους εργασία, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι. Κατά τη διάρκεια της διδακτικής παρέμβασης οι μαθητές/τριες απαντούν σε ερωτήσεις κατανόησης των φύλλων εργασίας, και στο τέλος της παρέμβασης απαντούν σε ένα Γενικό ερωτηματολόγιο για το Scratch 2 και σε ένα Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης των εργασιών τους στο Scratch 2, ώστε να μπορέσει να αξιολογηθεί το αποτέλεσμα της διδασκαλίας. Ακολούθως τα δεδομένα από αυτές τις πηγές συγκεντρώνονται, αναλύονται και τα ευρήματα καταγράφονται και αξιολογούνται μέσα σε πίνακες και γραφήματα. Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που μπορούμε να εξάγουμε και διατυπώνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.el
dc.format.extent293el
dc.format.extent6369659 bytes-
dc.format.extent4022137 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectScratchen
dc.subjectΠρογραμματισμόςel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectΕκπαιδευτικό λογισμικόel
dc.titleΜελέτη αξιοποίησης του εκπαιδευτικού λογισμικού Scratch για τη διδασκαλία του προγραμματισμού σε μαθητές της ΣΤ΄Δημοτικού.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματαel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XylogiannisChristosMsc2014present.pdfΠαρουσίαση3.8 MBAdobe PDFView/Open
XylogiannisChristosMsc2014.pdf5.74 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons