Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16498
Συγγραφέας: Ξυλογιάννης, Χρήστος
Τίτλος: Μελέτη αξιοποίησης του εκπαιδευτικού λογισμικού Scratch για τη διδασκαλία του προγραμματισμού σε μαθητές της ΣΤ΄Δημοτικού.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2014
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Επόπτης Καθηγητής: Ξυνόγαλος, Στυλιανός
Περίληψη: Το Scratch 2 αποτελεί ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο γραφικό περιβάλλον για την διδασκαλία του προγραμματισμού, το οποίο χρησιμοποιείται από χιλιάδες καθηγητές Πληροφορικής ανά τον κόσμο, για να διδάξουν στους μαθητές/τριες τους τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Στην Ελλάδα η διάδοση και χρήση του είναι πολύ σημαντική στην γυμνάσια και στα λύκεια, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσον αφορά στα δημοτικά. Αρχικά, στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζονται η ιστορία, η εξέλιξη και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ορισμένων εκπαιδευτικών λογισμικών που είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν στα δημοτικά για τη διδασκαλία του προγραμματισμού. Έπειτα περιγράφεται και παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης, όπου μέσα από μία ολοκληρωμένη διδακτική παρέμβαση πολλών φύλλων εργασίας επιχειρείται μέσα από κλιμακούμενης δυσκολίας παραδείγματα στο Scratch 2, να διδαχθούν οι μαθητές/τριες ομαδοσυνεργατικά και με παιγνιώδη τρόπο τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού αξιοποιώντας το περιβάλλον του Scratch 2, να τις κατανοήσουν και εν συνεχεία να τις χρησιμοποιήσουν στην τελική τους εργασία, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι. Κατά τη διάρκεια της διδακτικής παρέμβασης οι μαθητές/τριες απαντούν σε ερωτήσεις κατανόησης των φύλλων εργασίας, και στο τέλος της παρέμβασης απαντούν σε ένα Γενικό ερωτηματολόγιο για το Scratch 2 και σε ένα Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης των εργασιών τους στο Scratch 2, ώστε να μπορέσει να αξιολογηθεί το αποτέλεσμα της διδασκαλίας. Ακολούθως τα δεδομένα από αυτές τις πηγές συγκεντρώνονται, αναλύονται και τα ευρήματα καταγράφονται και αξιολογούνται μέσα σε πίνακες και γραφήματα. Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που μπορούμε να εξάγουμε και διατυπώνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Λέξεις Κλειδιά: Scratch
Προγραμματισμός
Δημοτικό σχολείο
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
XylogiannisChristosMsc2014present.pdfΠαρουσίαση3.8 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
XylogiannisChristosMsc2014.pdf5.74 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons