Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16324
Author: Πιπίλη, Βασιλική
Title: Διερεύνηση παραγόντων που επηρεάζουν την διεθνή επέκταση των επιχειρήσεων λογισμικού.
Date Issued: 2014
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηδημητρίου, Γιάννης
Abstract: Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζεται η βιβλιογραφία που υπάρχει τα τελευταία χρόνια για τις Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) στον κλάδο κατασκευής λογισμικού και την διεθνοποίησή τους. Αναφερόμαστε στο λογισμικό και τα χαρακτηριστικά του σαν προϊόν της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης αγοράς. Αρχικά αναφερόμαστε εκτενώς στα κίνητρα που έχουν οι κάθε είδους επιχειρήσεις, και οι επιχειρήσεις λογισμικού συγκεκριμένα, που τις ωθούν στην διεθνή επέκταση των δραστηριοτήτων τους. Επιπλέον, γίνεται λόγος γενικά για τους παράγοντες με τους οποίους έρχονται αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις γενικά και στη συνέχεια οι επιχειρήσεις λογισμικού συγκεκριμένα όταν σχεδιάζουν να διεθνοποιηθούν. Στη συνέχεια, αναλύονται οι αγορές λογισμικού κάποιων ενδεικτικών χωρών, παρουσιάζοντας τα εμπόδια που αντιμετώπισαν επιχειρήσεις λογισμικού που επεδίωξαν την διεθνή επέκτασή τους σε αυτές. Παράλληλα με βάση την μελέτη περίπτωσης της Μικρομεσαίας επιχείρησης λογισμικού Intelligen Inc., παρουσιάζουμε τους παράγοντες που η συγκεκριμένη επιχείρηση αντιμετωπίζει κατά την δραστηριοποίησή της στις διεθνείς αγορές. Σύμφωνα με την υπάρχουσα βιβλιογραφία, αλλά και την περίπτωση της Intelligen Inc., ερευνώνται και αναλύονται πιο διεξοδικά οι πιο σημαντικοί παράγοντες, με δεδομένο την σύγχρονη και διαρκώς αναπτυσσόμενη τεχνολογικά και παγκοσμιοποιημένη αγορά. Πρόκειται για τους παράγοντες που εμφανίζουν μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης, και συνιστούν εμπόδια εξαιτίας της ραγδαίας τεχνολογικής προόδου και της εμβέλειας των προϊόντων λογισμικού. Έτσι, παρουσιάζεται μια συνολική εικόνα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου του λογισμικού και για τα κίνητρα και τα στοιχεία με τα οποία αυτές έρχονται αντιμέτωπες όταν σχεδιάζουν και όταν ξεκινούν την διεθνή επέκτασή τους σε νέες αγορές.
Keywords: Λογισμικό
Επιχειρήσεις
Εμπόδια
Διεθνοποίηση
Παράγοντες επιρροής
Εξαγωγική δραστηριότητα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PipiliVasilikiMsc2014.pdf853.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.