Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16304
Συγγραφέας: Οργαντζή, Σοφία
Τίτλος: Το place marketing και place branding, ως εργαλεία χωρικής ανάπτυξης και η μελέτη της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2014
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Περίληψη: Ο ρόλος και η σημασία των πόλεων αλλάζει δυναμικά και γίνονται φορείς ζωτικής σημασίας στα πλαίσια του νέου διεθνοποιημένου περιβάλλοντος. Ο ανταγωνισμός έχει γίνει τόσο έντονος στην τοπική ανάπτυξη που οι τόποι πρέπει να αποκτήσουν μια πιο επιχειρηματική στάση, προκειμένου να παραμείνουν στην κορυφή και να ενισχύσουν την ελκυστικότητά τους. Επομένως, το μάρκετινγκ του τόπου, αν και είναι μια πρόσφατη επιστήμη του μάρκετινγκ, αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Το μάρκετινγκ τόπου είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας των τόπων, το οποίο στοχεύει κυρίως σε τρεις αγορές-στόχους: τους κατοίκους, τους τουρίστες και τους δυνητικούς επενδυτές. Ως απόρροια του έντονου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, μαζί με τις θεωρίες του place marketing αναπτύχθηκαν θεωρίες και για το place branding. Μάλιστα συχνά, τα δύο εργαλεία συγχέονται, κάτι που είναι λάθος. Το place branding έχει γίνει πλέον κοινή δραστηριότητα των πόλεων και των χωρών, αφού παρέχει πολύτιμα εργαλεία για τους τόπους, μετατρέποντας τις δυνατότητές τους σε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Η παρούσα διπλωματική εργασία θα προσπαθήσει να προσεγγίσει θεωρητικά αυτά τα εργαλεία χωρικής ανάπτυξης και ανταγωνισμού, βλέποντας τις διαδικασίες τους, τη σχέση που έχουν με την πολιτιστική ταυτότητα των περιοχών και την επιρροή των κατοίκων στις στρατηγικές που ακολουθούν. Επιπλέον, θα επιχειρήσει να μελετήσει την εφαρμογή του place branding στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι το place branding δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Ελλάδα, αφού πολύ λίγες πόλεις το εφαρμόζουν. Όσον αφορά στην εφαρμογή του place branding στη Θεσσαλονίκη, αντιλαμβανόμαστε ότι παρόλο που το τελευταίο διάστημα γίνονται σημαντικές προσπάθειες ενίσχυσης του city brand της, απαιτείται ακόμη σκληρή και προσεκτική δουλειά, ώστε να είναι ορατά τα αποτελέσματα των προσπαθειών. Μέσα από αυτό το κείμενο, ο αναγνώστης θα μπορέσει να αντιληφθεί τη σπουδαιότητα και τη σημασία του place marketing και του place branding για τις πόλεις ή τις χώρες σε όλο τον κόσμο.
Λέξεις Κλειδιά: Place marketing
Place branding
Μάρκετινγκ
Ανταγωνιστικότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
OrgantziSophiaMsc2014.pdf909.08 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.