Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16293
Author: Κούσκουρας, Ιωάννης
Title: Μάρκετινγκ νοσηλευτικών μονάδων: μελέτη περίπτωσης στον ιατρικό τουρισμό.
Date Issued: 2014
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βασιλειάδης, Χρήστος
Abstract: Στα πλαίσια της εν λόγω διπλωματικής εργασίας αποτυπώθηκαν οι παρούσες συνθήκες, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, αναφορικά με τον τουρισμό υγείας (health tourism). Από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας προκύπτει ότι ο τουρισμός υγείας είναι ένα σύγχρονο φαινόμενο, που έχει αναπτυχθεί επαρκώς σε χώρες του εξωτερικού, αλλά στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη σε εισαγωγικό στάδιο. Ίσως κάποιες από τις πιο αξιόλογες προσπάθειες θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι υπηρεσίες ιαματικών λουτρών καθώς και οι οργανωμένες μονάδες αιμοκάθαρσης νεφροπαθών. Πιθανότερη αιτία για την περιγραφείσα υστέρηση είναι η καθυστερημένη προσαρμογή του νομοθετικού πλαισίου γύρω από την ίδρυση και λειτουργία των επιχειρήσεων τουρισμού υγείας, ωστόσο δεν πρέπει να λησμονηθεί και το αποτύπωμα της τρέχουσας οικονομικής κρίσης, που εύλογα αποτελεί τροχοπέδη σε τέτοιου είδους επενδυτικές κινήσεις. Παρά τις αντιξοότητες, τα στοιχεία του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος δείχνουν ότι υπάρχουν αρκετές προοπτικές για την Ελλάδα στον τομέα αυτό. Η Ελλάδα, ως παραδοσιακά τουριστικός προορισμός, έχει ανάγκη να αναδειχθεί ως ιδιαίτερα ασφαλής από άποψη ιατρικών υπηρεσιών και αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών για όλους τους επισκέπτες. Αν το επιτύχει αυτό, στη συνέχεια μπορεί να προσελκύει τουρίστες που έρχονται μεν πρώτιστα για διακοπές, αλλά επωφελούνται για να κάνουν και ορισμένες θεραπείες. Για να επιτύχει αυτό το στόχο, πρέπει να παρέχει εξαιρετικού επιπέδου ιατρικές υπηρεσίες στα σημεία που συγκεντρώνονται οι περισσότεροι τουρίστες. Υπάρχουν πολλά θεσμικά, οργανωτικά και λειτουργικά εμπόδια για να συμβεί αυτό. Υπάρχουν όμως εξαιρετικές ευκαιρίες αναφορικά με τις υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό. Η μελέτη περίπτωσης στην Ινδική αγορά υπηρεσιών τουρισμού υγείας, και πιο συγκεκριμένα στο νοσοκομείο Apollo, δείχνουν ότι το τρίπτυχο ποιότητα-τιμή-εύρος υπηρεσιών, αποτελούν σημαντική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, συνεπώς προκύπτουν ευκαιρίες benchmarking στην Ελληνική αγορά. Λέξεις κλειδιά: τουρισμός υγείας, ιατρικός τουρισμός, Ελλάδα, Ινδία
Keywords: Ιατρικός τουρισμός
Τουρισμός υγείας
Ελλάδα
Ινδία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KouskourasIoannisMsc2014.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.