Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16260
Author: Μπουγιουκλή, Πολυξένη
Title: Ο ρόλος της διαπολιτισμικής ετοιμότητας των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη θετικού ψυχολογικού κλίματος σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Date Issued: 2014
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Σιπητάνου, Αθηνά
Abstract: Η πολυπολιτισμική μετεξέλιξη των σύγχρονων κοινωνιών σηματοδοτεί και υπαγορεύει μια εντελώς νέα κατάσταση, με πολλά και διαφορετικά δεδομένα, όπου πολιτισμοί και ομάδες διαπλέκονται και αλληλεπιδρούν στο πλαίσιο μιας μεταμοντέρνας κατάστασης. Αυτή η δυναμική των αμοιβαίων και πολλά υποσχόμενων ανταλλαγών πρωτοστατεί στη δημιουργία συγκρουσιακών καταστάσεων πολιτικού, οικονομικού και πολιτισμικού περιεχομένου και έχει ως αποτέλεσμα τον επαναπροσδιορισμό των αντιλήψεων για τη διαφορετικότητα υπό το πρίσμα της ομαλής και παραγωγικής συμβίωσης και της καλλιέργειας της αποδοχής, με τελικό ζητούμενο την ισορροπημένη και αρμονική συνύπαρξη. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκε η παρούσα μελέτη με σκοπό τη διερεύνηση του ρόλου της διαπολιτισμικής ετοιμότητας των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε διαπολιτισμικά δημοτικά σχολεία της χώρας ως παράγοντα ανάπτυξης και διαμόρφωσης του ψυχολογικού κλίματος της τάξης αλλά και ο εντοπισμός της γενικότερης άποψης των παιδιών που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία σχετικά με το πώς τα ίδια βιώνουν τις παραμέτρους του ψυχολογικού κλίματος της τάξης τους όπως είναι η διενεκτικότητα, η συνοχή, η ανταγωνιστικότητα, η ικανοποίηση και η δυσκολία.
Keywords: Διαπολιτισμική ετοιμότητα
Ψυχολογική κλίμα
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BougioukliPolyxeniMsc2014.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.