Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16258
Author: Κουτόβα, Χαρίκλεια
Title: Η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η ηγετική επάρκεια του διευθυντή σχολείου.
Date Issued: 2014
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Σιπητάνου, Αθηνά
Abstract: Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια εμπειρική μελέτη στο χώρο της σχολικής εκπαίδευσης και επιχειρεί να εξετάσει κατά πόσο και ποιες συγκεκριμένα πρακτικές ηγεσίας του διευθυντή σχολείου, είναι δυνατόν να επηρεάσουν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στόχος της έρευνας, σε επίπεδο θεωρητικό, είναι να αποσαφηνιστούν οι έννοιες της ηγεσίας, του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας έτσι ώστε, έπειτα, σε επίπεδο εμπειρικό να παραχθούν έγκυρα αποτελέσματα και εμπεριστατωμένα συμπεράσματα σχετικά με την επιρροή του διευθυντή σχολείου στην ποιότητα των διαστάσεων του εκπαιδευτικού έργου. Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκε ο βαθμός της ηγετικής επάρκειας των διευθυντών σχολείων και πως αυτός επηρεάζει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 313 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης οι οποίοι υπηρετούν σε Γενικά Γυμνάσια, σε Γενικά Λύκεια, σε Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια και σε Πρότυπα Πειραματικά Λύκεια και κλήθηκαν να εκτιμήσουν την ηγετική επάρκεια του διευθυντή τους καθώς και την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου από αρκετά έως πολύ υψηλή καθώς και τον βαθμό της ηγετικής επάρκειας από αρκετό έως πολύ υψηλό. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί των Πρότυπων Πειραματικών Γυμνασίων και των Πρότυπων Πειραματικών Λυκείων, έκριναν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου καθώς και τον βαθμό της ηγετικής επάρκειας πιο υψηλά σε σχέση με εκείνους που εργάζονταν σε Γενικά Γυμνάσια και σε Γενικά Λύκεια. Τέλος, η έρευνα αναδεικνύει ότι οι ηγετικές πρακτικές των διευθυντών μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Εξάλλου, η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου δεν πρέπει να φαντάζει σαν ένας μύθος ή σαν μια ουτοπία αλλά σαν ένας ρεαλιστικός και επιτεύξιμος στόχος κάθε συνειδητοποιημένου ατόμου που εργάζεται στον τομέα της εκπαίδευσης.
Keywords: Ποιότητα
Ηγεσία
Εκπαιδευτικό έργο
Πρότυπα πειραματικά σχολεία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutovaCharikleiaMsc2014.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.