Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16257
Συγγραφέας: Βλαχογιάννη, Προκοπία
Τίτλος: Η αντιμετώπιση της Δυσλεξίας διεθνώς και σύγκριση με την μέθοδο Παυλίδη.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2014
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Παυλίδης, Γεώργιος
Περίληψη: Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι η ανασκόπηση των μεθόδων που χρησιμοποιούνται διεθνώς για την αντιμετώπιση της Δυσλεξίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η σύγκριση των επικρατέστερων από αυτές με την Μέθοδο Παυλίδη. Μέσα από αυτή τη διπλωματική εργασία, αναδεικνύεται η αναγκαιότητα σωστής και πρώιμης παρέμβασης για την καταπολέμηση αυτής της Ειδικής Μαθησιακής Δυσκολίας, πραγματοποιείται συμβολή στη γνώση γύρω από την Αντιμετώπιση της Δυσλεξίας προκειμένου να ενισχυθεί η μαθησιακή διαδικασία, να αναπτυχθούν οι γνωστικές ικανότητες των παιδιών και να καταπολεμηθεί η σχολική υποεπίδοση που προέρχεται από τη Δυσλεξία. Η αντιμετώπιση της Δυσλεξίας είναι πολύπλευρη, αφορά την ανάγνωση και την ορθογραφία, αλλά και τα μαθηματικά. Οι δυσλεξικοί μαθητές μπορούν να επιτύχουν στο σχολείο, αλλά χρειάζονται διαφορετική εκπαιδευτική προσέγγιση κατά τη διδασκαλία προκειμένου να κατακτήσουν τη γνώση. Προς αυτή την κατεύθυνση συνδράμει η πολυαισθητηριακή προσέγγιση (Oakland et al. 1998, Kast et al. 2007), γιατί η μάθηση συντελείται μέσα από πολλές οδούς. Επίσης, η ανάπτυξη της βραχύχρονης ή εργαζόμενης μνήμης είναι απαραίτητη για την προσοχή, συγκράτηση και ανάκτηση των πληροφοριών (Torgesen, 2006). Σε αυτή τη διπλωματική εργασία, στο πρώτο σκέλος παρατίθενται μέθοδοι που εφαρμόζονται διεθνώς και η σύγκριση αυτών και στο δεύτερο κομμάτι παρουσιάζονται σημαντικές έρευνες που αφορούν στην αντιμετώπιση της Δυσλεξίας. Καταλήγοντας, η Μέθοδος Παυλίδη με Πολυμέσα αποδεικνύεται ως η πλέον αποτελεσματική μέθοδος για την αντιμετώπιση της Δυσλεξίας. Βασίζεται στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κυρίως στην τεχνολογία των πολυμέσων. Η μέθοδος αυτή συνδυάζει τα εξατομικευμένα προγράμματα του Η/Υ με τις εξατομικευμένες ψυχοεκπαιδευτικές μεθόδους αντιμετώπισης της δυσλεξίας, δίνοντας έμφαση στη βελτίωση της ανάγνωσης, της ορθογραφίας, του τονισμού και της καλλιγραφίας (Πανεπιστημιακές σημειώσεις Καθηγητή Παυλίδη, 2012).
Λέξεις Κλειδιά: Δυσλεξία
Αντιμετώπιση
Μέθοδος Παυλίδη
Orton-Gillingham
Wilson Language Training
Lindamood-Bell
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VlachogianniProkopiaMsc2014.pdf1.95 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.