Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16250
Author: Παπαευσταθίου, Ελπίς
Title: Αξιολόγηση Κοινωνικών Δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος.
Date Issued: 2014
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Συριοπούλου, Χριστίνα
Abstract: Η συγκεκριμένη εργασία λαμβάνοντας υπ’όψιν τη σημασία της δημιουργίας και διατήρησης κοινωνικών σχέσεων με τους άλλους κατά την παιδική ηλικία, επικεντρώνεται κυρίως στα κοινωνικά ελλείμματα των παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Αρχικά, γίνεται μια προσπάθεια να δοθεί ένας ορισμός των κοινωνικών δεξιοτήτων και περιγράφονται τα πιο γνωστά διαγνωστικά εργαλεία που τις αξιολογούν και χρησιμοποιούνται τόσο για κλινικούς όσο και για ερευνητικούς σκοπούς. Στη συνέχεια, μέσα από την ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας παρουσιάζονται τα πιο σημαντικά κοινωνικά ελλείμματα των παιδιών με ΔΑΦ και γίνεται αναφορά στα αιτιολογικά μοντέλα των ελλειμμάτων αυτών. Έπειτα, γίνεται αναφορά στους πιθανούς παράγοντες που διαφοροποιούν τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών αυτών, με στόχο να αντιληφθούμε την ετερογένεια αυτού του πληθυσμού. Με αφορμή αυτούς τους παράγοντες και την σχέση τους με τα κοινωνικά ελλείμματα των παιδιών με ΔΑΦ, παρουσιάζεται η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στον νομό Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής. Έτσι, μέσα από την αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με ΔΑΦ, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα για τη σχέση κάθε παράγοντα με τις κοινωνικές δεξιότητες.
Keywords: Αυτισμός
Κοινωνικές δεξιότητες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapaeustathiouElpisMsc2014.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open
PapaeustathiouElpis_license.pdf74.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.