Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16248
Author: Αθανάσογλου, Ελένη
Title: Στάσεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής δημοτικής εκπαίδευσης ως προς τη συμπερίληψη μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) – Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό (Υ.Λ.Α.)
Date Issued: 2014
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Συριοπούλου, Χριστίνα
Abstract: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη στάση των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής ως προς τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ-Υ.Λ.Α. στη γενική τάξη και κατά πόσο αυτή επηρεάζεται από τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών. Η στάση που διατηρεί ο εκπαιδευτικός απέναντι στη συμπερίληψη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) μπορεί να επηρεάσει την επιτυχία του μαθητή. Έτσι, η διερεύνηση της παραπάνω θεματικής θεωρείται βασικής σημασίας, ώστε να αναδειχτούν ορισμένοι παράγοντες που πιθανόν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση των στάσεων των εκπαιδευτικών. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας διερευνήθηκε η στάση 176 εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής σε γενικά και ειδικά δημοτικά σχολεία των Νομών Θεσσαλονίκης, Έβρου και Πιερίας, μέσω της συμπλήρωσης σχετικού ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η εκπαίδευση στις ΔΑΦ-Υ.Λ.Α., αλλά και η διδακτική και διαπροσωπική εμπειρία των εκπαιδευτικών με τους συγκεκριμένους μαθητές μπορεί να επηρεάσουν τις στάσεις τους με θετικό τρόπο. Στατιστική σημαντικότητα μεταξύ εκπαίδευσης και στάσης βρέθηκε και για τις τρεις ομάδες εκπαιδευτικών (γενικής και ειδικής αγωγής εργαζόμενοι σε γενικό σχολείο, ειδικής αγωγής σε ειδικό σχολείο). Από την άλλη, η εμπειρία αποδίδει στατιστική σημαντικότητα για τους εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής του γενικού σχολείου.
Keywords: Συμπερίληψη
Διαταραχές αυτιστικού φάσματος
Υψηλής λειτουργικότητας αυτισμός
Στάσεις
Εκπαιδευτικοί
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AthanasoglouEleniMsc2014.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.