Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16236
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Κάτος, Αναστάσιος | el |
dc.contributor.author | Μακρίδου-Μπούσιου, Δέσποινα | el |
dc.date.accessioned | 2014-06-16T16:32:31Z | - |
dc.date.available | 2014-06-16T16:32:31Z | - |
dc.date.issued | 1991 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16236 | - |
dc.description | Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή. | el |
dc.description | Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 1991. | el |
dc.description | Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές. | el |
dc.description.abstract | Το πρόβλημα που τέθηκε με αυτή τη μελέτη ήταν να γίνει μία εκτίμηση των οικονομικών γνώσεων των μαθητών του λυκείου και συγκεκριμένα των τελειόφοιτων μαθητών των δημόσιων λυκείων της Μακεδονίας. Το επίπεδο των οικονομικών γνώσεων των μαθητών εκτιμήθηκε με ένα οικονομικού περιεχομένου τεστ “TEST των βασικών οικονομικών γνώσεων”(TEST of economic literary, TEL).Η έρευνα έγινε το 1990 (Φεβρουάριος-Μάιος) και το μέγεθος του δείγματος εκτιμήθηκε σε 2509 μαθητές. Επίσης συγκεντρώθηκαν δημογραφικά και άλλα σχετικά στοιχεία. Η στατιστική ανάλυση έδειξε: 1) το μέσο επίπεδο των οικονομικών γνώσεων των μαθητών ήταν χαμηλό. 2) η διαδικασία ενός οικονομικού μαθήματος στο λύκειο βοηθάει στη βελτίωση της κατανόησης των οικονομικών εννοιών. 3) οι μαθητές απάντησαν με το υψηλότερο ποσοστό σωστών απαντήσεων για τις κατηγορίες περιεχομένου “οικονομικά συστήματα” (50,57%) και “μικροοικονομία” (43,32%) και με το χαμηλότερο ποσοστό για την κατηγορία “αξιολόγηση οικονομικών αποφάσεων και πολιτικής” (22,12%). 4) για τα γνωστικά επίπεδα το πιο υψηλό (49,64) ποσοστό ήταν για το επίπεδο της “γνώσης” και το πιο χαμηλό (31,74) για το επίπεδο της “αξιολόγησης”. 5) βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές (Α=0,05) ως προς την απόδοση των διαφορετικών τύπων λυκείου, τόσο για τις κατηγορίες περιεχομένου όσο και για τα γνωστικά επίπεδα. Τέλος η έρευνα ολοκληρώνεται υπό το φως των παραπάνω αποτελεσμάτων με μια σύντομη κριτική ανάλυση των αναλυτικών προγραμμάτων του μαθήματος της “πολιτικής οικονομίας” στο λύκειο. | el |
dc.description.abstract | The problem was to assess the economic knowledge of the Macedonian public high school students in their senior year. The economic literary status of the students’ knowledge was measured by using the “Test of economic literary” (TEL). Each test item was categorized by a cognitive level and a content category. Demographic and related data were also collected. The research was made in 1990 and the data from the test and the questionnaires were analyzed by the statistical package SP.SS. frequently distributions were used to summarize the responses to all items, a nova’s and the scheffe’s post hoc multiple comparison were used to test hypotheses were applicable.. The results showed that: 1) the average level in economic knowledge of the students was low. 2) the teaching of ‘economics “ helps in the understanding of economic concepts . 3) Students correctly answered the highest percentage of questions in the areas of “economic systems” (50.57%) and “microeconomics” (43.32%) and the lowest achievement was in “concepts for” evaluating “:economic actions and policies” (22.12%). 4) Of the cognitive levels, the highest percentage (49.645%) of correct responses was at the “knowledge level” and the lowest (37,74%) at the “evaluation level”. 5) Statistically significant differences (A=0.05) were found either in the content categories or in the cognitive levels between students from different types of high schools. | en |
dc.format.extent | 315 | el |
dc.format.extent | 17140890 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. | el |
dc.rights | Το ψηφιακό τεκμήριο της διατριβής αποτελεί παραχώρηση του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών που τηρεί το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης σύμφωνα με το αρ. 22 του Ν. 2121/1993 | el |
dc.subject | Εκπαίδευση | el |
dc.subject | Έρευνες στην οικονομική εκπαίδευση | e |
dc.subject | Οικονομικά του λυκείου | el |
dc.subject | Οικονομικές γνώσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Οικονομική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Τεστ οικονομικών γνώσεων | el |
dc.title | Οι οικονομικές γνώσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: μια αποτίμηση στους τελειόφοιτους μαθητές δημοσίων λυκείων της Μακεδονίας. | el |
dc.title.alternative | Economic knowledge in secondary education. (Statistical assessment of the economic knowledge of the Macedonian Public High School students in the senior year). | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.committeemember | Νεγραπόντη - Δελιβάνη, Μαρία | el |
dc.contributor.committeemember | Πέκος, Γεώργιος | el |
dc.contributor.department | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (ΕΠ) | el |
Appears in Collections: | Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Makridou_BousiouDespoina_Phd1991.pdf | 16.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.