Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16236
Συγγραφέας: Μακρίδου-Μπούσιου, Δέσποινα
Τίτλος: Οι οικονομικές γνώσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: μια αποτίμηση στους τελειόφοιτους μαθητές δημοσίων λυκείων της Μακεδονίας.
Αλλοι τίτλοι: Economic knowledge in secondary education. (Statistical assessment of the economic knowledge of the Macedonian Public High School students in the senior year).
Ημερομηνία Έκδοσης: 1991
Τμήμα: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (ΕΠ)
Επόπτης Καθηγητής: Κάτος, Αναστάσιος
Περίληψη: Το πρόβλημα που τέθηκε με αυτή τη μελέτη ήταν να γίνει μία εκτίμηση των οικονομικών γνώσεων των μαθητών του λυκείου και συγκεκριμένα των τελειόφοιτων μαθητών των δημόσιων λυκείων της Μακεδονίας. Το επίπεδο των οικονομικών γνώσεων των μαθητών εκτιμήθηκε με ένα οικονομικού περιεχομένου τεστ “TEST των βασικών οικονομικών γνώσεων”(TEST of economic literary, TEL).Η έρευνα έγινε το 1990 (Φεβρουάριος-Μάιος) και το μέγεθος του δείγματος εκτιμήθηκε σε 2509 μαθητές. Επίσης συγκεντρώθηκαν δημογραφικά και άλλα σχετικά στοιχεία. Η στατιστική ανάλυση έδειξε: 1) το μέσο επίπεδο των οικονομικών γνώσεων των μαθητών ήταν χαμηλό. 2) η διαδικασία ενός οικονομικού μαθήματος στο λύκειο βοηθάει στη βελτίωση της κατανόησης των οικονομικών εννοιών. 3) οι μαθητές απάντησαν με το υψηλότερο ποσοστό σωστών απαντήσεων για τις κατηγορίες περιεχομένου “οικονομικά συστήματα” (50,57%) και “μικροοικονομία” (43,32%) και με το χαμηλότερο ποσοστό για την κατηγορία “αξιολόγηση οικονομικών αποφάσεων και πολιτικής” (22,12%). 4) για τα γνωστικά επίπεδα το πιο υψηλό (49,64) ποσοστό ήταν για το επίπεδο της “γνώσης” και το πιο χαμηλό (31,74) για το επίπεδο της “αξιολόγησης”. 5) βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές (Α=0,05) ως προς την απόδοση των διαφορετικών τύπων λυκείου, τόσο για τις κατηγορίες περιεχομένου όσο και για τα γνωστικά επίπεδα. Τέλος η έρευνα ολοκληρώνεται υπό το φως των παραπάνω αποτελεσμάτων με μια σύντομη κριτική ανάλυση των αναλυτικών προγραμμάτων του μαθήματος της “πολιτικής οικονομίας” στο λύκειο.
The problem was to assess the economic knowledge of the Macedonian public high school students in their senior year. The economic literary status of the students’ knowledge was measured by using the “Test of economic literary” (TEL). Each test item was categorized by a cognitive level and a content category. Demographic and related data were also collected. The research was made in 1990 and the data from the test and the questionnaires were analyzed by the statistical package SP.SS. frequently distributions were used to summarize the responses to all items, a nova’s and the scheffe’s post hoc multiple comparison were used to test hypotheses were applicable.. The results showed that: 1) the average level in economic knowledge of the students was low. 2) the teaching of ‘economics “ helps in the understanding of economic concepts . 3) Students correctly answered the highest percentage of questions in the areas of “economic systems” (50.57%) and “microeconomics” (43.32%) and the lowest achievement was in “concepts for” evaluating “:economic actions and policies” (22.12%). 4) Of the cognitive levels, the highest percentage (49.645%) of correct responses was at the “knowledge level” and the lowest (37,74%) at the “evaluation level”. 5) Statistically significant differences (A=0.05) were found either in the content categories or in the cognitive levels between students from different types of high schools.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαίδευση
Έρευνες στην οικονομική εκπαίδευση
Οικονομικά του λυκείου
Οικονομικές γνώσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Οικονομική εκπαίδευση
Τεστ οικονομικών γνώσεων
Πληροφορίες: Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 1991.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές.
Δικαιώματα: Το ψηφιακό τεκμήριο της διατριβής αποτελεί παραχώρηση του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών που τηρεί το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης σύμφωνα με το αρ. 22 του Ν. 2121/1993
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Makridou_BousiouDespoina_Phd1991.pdf16.74 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.