Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16202
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΤσαπουτζόγλου, Μαλαματήel
dc.date.accessioned2014-05-28T09:54:04Z-
dc.date.available2014-05-28T09:54:04Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16202-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα διερεύνησε τις απόψεις ψυχολόγων και εκπαιδευτικών για τη συμβολή του ψυχολόγου στην εκπαιδευτική υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην έρευνα συμμετείχαν 203 εκπαιδευτικοί και 44 ψυχολόγοι που εργάζονταν σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ. Στόχος ήταν η καταγραφή των απόψεων και των δύο ειδικοτήτων για τις γνώσεις και δεξιότητες του ψυχολόγου σε μία σειρά από παραμέτρους που συνδέονται με τα εκπαιδευτικά προγράμματα και η καταγραφή της επιθυμίας των εκπαιδευτικών για λήψη βοήθειας και, αντίστοιχα, των ψυχολόγων για παροχή βοήθειας, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Βρέθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι ο ψυχολόγος έχει σε μεγάλο βαθμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για τις θεωρούμενες ως κύριες δραστηριότητες του ρόλου του, όπως η αξιολόγηση και η συμβουλευτική, οι οποίες συνεισφέρουν έμμεσα στα εκπαιδευτικά προγράμματα, αλλά δεν έχει στον ίδιο βαθμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες για δραστηριότητες, όπως η συμμετοχή στο σχεδιασμό του ΑΠ και η αξιολόγηση των ακαδημαϊκών παρεμβάσεων, που συνδέονται άμεσα με τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Η επιθυμία τους για λήψη μεγαλύτερης βοήθειας από τον ψυχολόγο ήταν συνεπής προς τις εκτιμήσεις τους για τις γνώσεις και δεξιότητές του. Οι ψυχολόγοι από την άλλη εξέφρασαν υψηλότερες εκτιμήσεις για τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε περισσότερες δραστηριότητες, που συνδέονται είτε έμμεσα είτε άμεσα με το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η επιθυμία τους για παροχή μεγαλύτερης βοήθειας προς τους εκπαιδευτικούς ήταν σε όλες τις περιπτώσεις υψηλότερη από τις αντίστοιχες εκτιμήσεις για τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους. Τα ευρήματα συζητώνται σε συνδυασμό με δεδομένα άλλων ερευνών, καθώς και με τις σύγχρονες θεωρητικές κατευθύνσεις για το ρόλο του σχολικού ψυχολόγου και τις προοπτικές διεύρυνσής του σε δραστηριότητες που θα προάγουν την παροχή αποτελεσματικότερων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.el
dc.format.extent110el
dc.format.extent1843209 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕιδικά εκπαιδευτικά προγράμματαel
dc.subjectΣχολικός ψυχολόγοςel
dc.subjectΣχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτωνel
dc.subjectΣυνεργασία εκπαιδευτικών και ψυχολόγωνel
dc.titleΔιαστάσεις συνεργασίας εκπαιδευτικών και ψυχολόγων στο πλαίσιο σχεδιασμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων για άτομα με ειδικές ανάγκες.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsapoutzoglouMalamatiMsc2014.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.