Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16158
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιος Ι.el
dc.contributor.authorΑζαρία, Αλμπέρτος Χ.el
dc.date.accessioned2014-05-09T12:18:36Z-
dc.date.available2014-05-09T12:18:36Z-
dc.date.issued2012el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16158-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΟ βασικός σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αναγνώριση και ο καθορισμός των παραγόντων-προϋποθέσεων που επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ και των πωλήσεων. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης μελέτης, οριοθετήθηκαν 2 κύρια ερευνητικά ερωτήματα από τα οποία προέκυψαν 3 επιμέρους βασικοί στόχοι. Για την ικανοποίηση τους, διεξήχθη ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις σε ένα δείγμα 14 ατόμων, οι οποίοι εργάζονται σε έναν από τους κλάδους του Μάρκετινγκ, των Πωλήσεων ή της Εξυπηρέτησης Πελατών, σε εταιρία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο να είχε έστω και μία βιωματική δραστηριότητα/άσκηση. Η ανασκόπηση της διεθνούς και ελληνικής επιστημονικής βιβλιογραφίας-αρθρογραφίας αποκάλυψε την ύπαρξη, αρχικά 26, και στη συνέχεια, ύστερα από μερικές νοηματικές ομαδοποιήσεις, 20 παραγόντων-προϋποθέσεων επιτυχούς έκβασης ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Στη συνέχεια, ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα να υποδείξουν εκείνους τους παράγοντες-προϋποθέσεις που, σύμφωνα με τη δική τους εμπειρία, επηρεάζουν την επιτυχή έκβαση ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης. Τα ποιοτικά αποτελέσματα της απάντησης των συμμετεχόντων συγκρίθηκαν με τους 20 παράγοντες-προϋποθέσεις που είχαν ανακύψει από τη βιβλιογραφία και προέκυψαν 11 νέοι παράγοντες: α) “Μεταδοτικός εκπαιδευτής”, β) “Εκπαιδευτής που παρακινεί το κοινό του”, γ) “Το αντικείμενο/θέμα της εκπαίδευσης”, δ) “Τα μέσα που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση”, ε) “Η ομοιογένεια των εκπαιδευομένων”, στ) “Η χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης”, ζ) “Ο αριθμός των εκπαιδευομένων”, η) “Η χρονική στιγμή της εκπαίδευσης”, θ) “Το επίπεδο συνεργασίας στην εκπαίδευση”, ι) “Οι εκπαιδευόμενοι να μην παίρνουν πρωτοβουλίες”, και κ) “Η εμπιστευτικότητα μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων”. Τέλος, ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες να υποδείξουν τους 5 πιο σημαντικούς παράγοντες-προϋποθέσεις (από τους 20 παράγοντες που προέκυψαν από τη βιβλιογραφία) που, σύμφωνα με τη δική τους εμπειρία, επηρεάζουν την επιτυχία ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι 5 πιο σημαντικοί παράγοντες είναι οι εξής: α) “Ενεργή και διαδραστική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων”, β) “Ενημερωμένος και ιδιαίτερα προετοιμασμένος εκπαιδευτής”, γ) “Λειτουργία του εκπαιδευτή ως καθοδηγητή/διευκολυντή της μάθησης”, δ) “Ανατροφοδότηση και αναστοχασμός επάνω στο μαθησιακό αποτέλεσμα των βιωματικών δραστηριοτήτων και μελλοντική εφαρμογή των γνώσεων”, και ε) “Σύνδεση του περιεχομένου της βιωματικής εκπαίδευσης με την επιχειρηματική πραγματικότητα και την αληθινή ζωή”.el
dc.format.extent256el
dc.format.extent2095646 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subjectΒιωματική εκπαίδευσηel
dc.subjectΕνδοεπιχειρησιακή εκπαίδευσηel
dc.subjectΜάρκετινγκel
dc.subjectΠωλήσειςel
dc.titleΔιερεύνηση των προϋποθέσεων που επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδο-επιχειρησιακά εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ και των πωλήσεων.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AzariaAlmpertosMsc2012.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.