Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16158
Συγγραφέας: Αζαρία, Αλμπέρτος Χ.
Τίτλος: Διερεύνηση των προϋποθέσεων που επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδο-επιχειρησιακά εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ και των πωλήσεων.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος Ι.
Περίληψη: Ο βασικός σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αναγνώριση και ο καθορισμός των παραγόντων-προϋποθέσεων που επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ και των πωλήσεων. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης μελέτης, οριοθετήθηκαν 2 κύρια ερευνητικά ερωτήματα από τα οποία προέκυψαν 3 επιμέρους βασικοί στόχοι. Για την ικανοποίηση τους, διεξήχθη ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις σε ένα δείγμα 14 ατόμων, οι οποίοι εργάζονται σε έναν από τους κλάδους του Μάρκετινγκ, των Πωλήσεων ή της Εξυπηρέτησης Πελατών, σε εταιρία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο να είχε έστω και μία βιωματική δραστηριότητα/άσκηση. Η ανασκόπηση της διεθνούς και ελληνικής επιστημονικής βιβλιογραφίας-αρθρογραφίας αποκάλυψε την ύπαρξη, αρχικά 26, και στη συνέχεια, ύστερα από μερικές νοηματικές ομαδοποιήσεις, 20 παραγόντων-προϋποθέσεων επιτυχούς έκβασης ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Στη συνέχεια, ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα να υποδείξουν εκείνους τους παράγοντες-προϋποθέσεις που, σύμφωνα με τη δική τους εμπειρία, επηρεάζουν την επιτυχή έκβαση ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης. Τα ποιοτικά αποτελέσματα της απάντησης των συμμετεχόντων συγκρίθηκαν με τους 20 παράγοντες-προϋποθέσεις που είχαν ανακύψει από τη βιβλιογραφία και προέκυψαν 11 νέοι παράγοντες: α) “Μεταδοτικός εκπαιδευτής”, β) “Εκπαιδευτής που παρακινεί το κοινό του”, γ) “Το αντικείμενο/θέμα της εκπαίδευσης”, δ) “Τα μέσα που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση”, ε) “Η ομοιογένεια των εκπαιδευομένων”, στ) “Η χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης”, ζ) “Ο αριθμός των εκπαιδευομένων”, η) “Η χρονική στιγμή της εκπαίδευσης”, θ) “Το επίπεδο συνεργασίας στην εκπαίδευση”, ι) “Οι εκπαιδευόμενοι να μην παίρνουν πρωτοβουλίες”, και κ) “Η εμπιστευτικότητα μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων”. Τέλος, ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες να υποδείξουν τους 5 πιο σημαντικούς παράγοντες-προϋποθέσεις (από τους 20 παράγοντες που προέκυψαν από τη βιβλιογραφία) που, σύμφωνα με τη δική τους εμπειρία, επηρεάζουν την επιτυχία ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι 5 πιο σημαντικοί παράγοντες είναι οι εξής: α) “Ενεργή και διαδραστική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων”, β) “Ενημερωμένος και ιδιαίτερα προετοιμασμένος εκπαιδευτής”, γ) “Λειτουργία του εκπαιδευτή ως καθοδηγητή/διευκολυντή της μάθησης”, δ) “Ανατροφοδότηση και αναστοχασμός επάνω στο μαθησιακό αποτέλεσμα των βιωματικών δραστηριοτήτων και μελλοντική εφαρμογή των γνώσεων”, και ε) “Σύνδεση του περιεχομένου της βιωματικής εκπαίδευσης με την επιχειρηματική πραγματικότητα και την αληθινή ζωή”.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαίδευση ενηλίκων
Βιωματική εκπαίδευση
Ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση
Μάρκετινγκ
Πωλήσεις
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AzariaAlmpertosMsc2012.pdf2.02 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.