Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣίμος, Γρηγόρηςel
dc.contributor.authorΛαλιώτη, Μαρίναel
dc.date.accessioned2014-05-05T08:42:25Z-
dc.date.available2014-05-05T08:42:25Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16152-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΤα αποτελέσματα διαφόρων ερευνών διεθνώς έχουν δείξει ότι η επίδοση στην ξένη γλώσσα σχετίζεται με το βαθμό χρήσης των στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης, τα επίπεδα της συναισθηματικής νοημοσύνης και τους στόχους επίτευξης των ατόμων. Συνεπώς, η μελέτη και η κατανόηση των διαφόρων παραγόντων που δύνανται να επηρεάσουν αυτές τις μεταβλητές, όπως και η κατανόηση των μεταξύ τους σχέσεων, θα βοηθήσουν στη δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για την επίτευξη καλύτερων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η παρούσα εργασία είχε ως σκοπό τη μελέτη της σχέσης που υφίσταται μεταξύ των στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης, της συναισθηματικής νοημοσύνης, και των στόχων επίτευξης, σε ενήλικες κατά την εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας. Οι επιμέρους ερευνητικοί στόχοι αφορούσαν α) την εύρεση του βαθμού χρήσης των διαφόρων στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης, του επιπέδου της συναισθηματικής νοημοσύνης ανά διάσταση, και του βαθμού υιοθέτησης των διαφόρων στόχων επίτευξης, β) την εξέταση της επίδρασης διαφόρων δημογραφικών παραγόντων στις προαναφερόμενες μεταβλητές, γ) τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης και της συναισθηματικής νοημοσύνης, και δ) τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης και των στόχων επίτευξης, στο συγκεκριμένο πληθυσμό. Στην έρευνα συμμετείχαν 187 άτομα και η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση τριών ερωτηματολογίων αυτό-αναφορών (SILL, WLEIS, AGQ). Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έδειξε ότι ο συγκεκριμένος πληθυσμός κάνει μέτρια χρήση των επιμέρους στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης, έχει μέτριο ή υψηλό επίπεδο στις διάφορες διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης, και μέτριο ή υψηλό επίπεδο επιδίωξης όλων των επιμέρους στόχων επίτευξης. Όσον αφορά την επίδραση των δημογραφικών παραγόντων, βρέθηκε ότι μόνο το φύλο και το μορφωτικό επίπεδο επιδρούν σε κάποιες από τις διαστάσεις των προαναφερόμενων μεταβλητών, ενώ η οικογενειακή κατάσταση δεν επηρεάζει καμία από αυτές. Από την άλλη, η ηλικία δύναται να επηρεάσει μόνο μία από τις διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης. Τέλος, διαπιστώθηκε πως κάποιες από τις διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης και η επιδίωξη κάποιων εκ των στόχων επίτευξης λειτουργούν ως προβλεπτικοί παράγοντες της χρήσης συγκεκριμένων κατηγοριών στρατηγικών γλωσσικής εκμάθησης.el
dc.format.extent158el
dc.format.extent1104744 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕκμάθηση ξένης γλώσσαςel
dc.subjectΕνήλικες εκπαιδευόμενοιel
dc.subjectΣτόχοι επίτευξηςel
dc.subjectΣτρατηγικές γλωσσικής εκμάθησηςel
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.titleΣτρατηγικές γλωσσικής εκμάθησης, συναισθηματική νοημοσύνη και στόχοι επίτευξης ενηλίκων, κατά την εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LaliotiMarinaMsc2014.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.