Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16105
Author: Ζήγρα, Χρύσα-Αικατερίνη
Title: Η ηλεκτρονική συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου στις on-line αγορές και υπηρεσίες.
Date Issued: 2014
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Πετράκης, Ανδρέας Λ.
Abstract: Η εργασία που ακολουθεί ασχολείται με την ηλεκτρονική συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου στις on-line αγορές και υπηρεσίες. Η έρευνα διεξήχθη με τυχαία δειγματοληψία και προσεγγίστηκαν συνολικά εκατόν σαράντα καταναλωτές από τους οποίους εν τέλει συμμετείχαν στην έρευνα οι ενενήντα οχτώ. Η συλλογή των στοιχείων έγινε με δομημένο ερωτηματολόγιο είκοσι ένα ερωτήσεων. Γενικός στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η προσπάθεια καταγραφής των προθέσεων των καταναλωτών στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου. Αρχικά, παρουσιάζεται η θεωρητική πλευρά του θέματος όπως ο ορισμός του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η ιστορική εξέλιξη, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα, τα στάδια ανάπτυξης, το πλαίσιο και η ταξινόμηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι νομικές πτυχές του και η συμπεριφορά των καταναλωτών. Έπειτα, αναφέρονται διάφορα στατιστικά στοιχεία, όπως τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών, η συχνότητα των on-line αγορών, οι τρόποι πληρωμών, τα χαρακτηριστικά και η συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών, κ.τ.λ. από το εργαστήριο του ηλεκτρονικού εργαστηρίου του οικονομικού πανεπιστημίου Αθηνών. Το μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας περιγράφεται αναλυτικά στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται για κάθε μεταβλητή της έρευνας ο πίνακας συχνοτήτων και το διάγραμμα της, τα οποία ήταν αποτέλεσμα της επεξεργασίας των δεδομένων στο στατιστικό πακέτο SPSS. Επιπλέον, στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας προσεγγίζεται μια εφαρμογή της έρευνας και ειδικότερα τα ποσοτικά στοιχεία του ηλεκτρονικού καταστήματος παιχνιδιών Toys24.gr κατόπιν της ανάλυσης των δεδομένων στο στατιστικό πακέτο Mathematica 8. Τέλος, εξάγονται τα γενικότερα συμπεράσματα της έρευνας και προτείνονται διάφορες προτάσεις βελτίωσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποιούν on-line αγορές.
Keywords: Διαδικτυακές αγορές
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZigraChrysaAikateriniMsc2014.pdf2.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.