Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16068
Author: Τσίφα, Βασιλική
Title: Η μέθοδος του Σωκράτη και η σημασία της στην εκπαίδευση ενηλίκων.
Date Issued: 2014
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Καραβάκου, Βασιλική
Abstract: Η συνέχιση της εκπαίδευσης στους ενηλίκους καθώς και η αναβάθμιση των γνώσεών τους, έχει καταστεί αναγκαία στη σύγχρονη εποχή προκειμένου να καλυφθούν επαγγελματικές αλλά και προσωπικές τους ανάγκες. Οι ενήλικοι διαθέτουν ήδη έναν πλούτο εμπειριών και γνώσεων, που έχουν προκύψει από τις εμπειρίες αυτές, όταν προσέρχονται στην επαν-εκπαίδευσή τους. Ακόμα, έχουν παγιωμένες ιδέες και αντιλήψεις ως προς τις γνώσεις τους και όχι μόνο• έτσι, είναι εξαιρετικά δύσκολη η εκπαίδευσή τους, καθώς προκύπτει συχνά η ανάγκη να αναθεωρήσουν τις αντιλήψεις αυτές. Με τη σωκρατική μέθοδο επιδιώκεται η αυτογνωσία των εκπαιδευόμενων, η συνειδητοποίηση της άγνοιας ή των στρεβλώσεων στις αντιλήψεις τους, που έχει ως αποτέλεσμα την κριτική ανάλυση των θέσεών τους και, ενδεχομένως, τη ριζική ανατροπή ή αναθεώρησή τους. Η παρούσα εργασία στόχο έχει να αναδείξει την παιδαγωγική σημασία της διδασκαλίας του Σωκράτη και της περίφημης μεθόδου του, της σωκρατικής ειρωνείας, της διαλεκτικής και της μαιευτικής. Εξετάζεται μία άλλη μορφή του όρου ‘άγνοια’, αυτή της αμφιβολίας. Όλη η πραγμάτευση του θέματος λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της μελέτης της σύγχρονης εκπαίδευσης ενηλίκων.
Keywords: Σωκράτης
Σωκρατική μέθοδος
Σωκρατική ειρωνεία
Σωκρατικός έλεγχος
Απορία
Επαγωγικοί συλλογισμοί
Εκπαίδευση ενηλίκων
Ενήλικοι εκπαιδευόμενοι
Εκπαιδευτές ενηλίκων
Εμπειρία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsiphaVasilikiMsc2014.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.