Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16043
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΑλβανού, Κυριακήel
dc.date.accessioned2014-03-13T12:02:48Z-
dc.date.available2014-03-13T12:02:48Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16043-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΗ επαγγελματική ικανοποίηση, το επαγγελματικό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση, που έχουν γίνει αντικείμενο πολλών ερευνών, αποτελούν συνιστώσες της ποιότητας επαγγελματικής ζωής. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να συγκρίνει την ποιότητα επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, διερευνώντας το επίπεδο της επαγγελματικής ικανοποίησης, του επαγγελματικού άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης της κάθε ομάδας. Στην έρευνα συμμετείχαν 67 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις τρεις συνιστώσες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν συχνά επαγγελματική ικανοποίηση, ενώ βιώνουν σπάνια δευτερεύον τραυματικό άγχος και επαγγελματική εξουθένωση. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής βιώνουν υψηλότερα επίπεδα δευτερεύοντος τραυματικού άγχους και επαγγελματικής εξουθένωσης σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Ενώ, δε σημειώθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων για την επαγγελματική ικανοποίηση. Ακόμη, το φύλο, η ηλικία, οι επιπλέον σπουδές και ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί δεν φαίνεται να επηρεάζουν το επίπεδο της επαγγελματικής ικανοποίησης, του επαγγελματικού άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης.el
dc.format.extent96el
dc.format.extent667335 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectΕπαγγελματικό άγχοςel
dc.subjectΓενική και ειδική εκπαίδευσηel
dc.titleΣύγκριση της ποιότητας επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής: μια διερευνητική μελέτη.el
dc.title.alternativeA comparison of general and special education teachers' worklife quality: an exploratory study.en
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlvanouKyriakiMsc2014.pdf651.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.