Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16043
Συγγραφέας: Αλβανού, Κυριακή
Τίτλος: Σύγκριση της ποιότητας επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής: μια διερευνητική μελέτη.
Αλλοι τίτλοι: A comparison of general and special education teachers' worklife quality: an exploratory study.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2014
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Η επαγγελματική ικανοποίηση, το επαγγελματικό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση, που έχουν γίνει αντικείμενο πολλών ερευνών, αποτελούν συνιστώσες της ποιότητας επαγγελματικής ζωής. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να συγκρίνει την ποιότητα επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, διερευνώντας το επίπεδο της επαγγελματικής ικανοποίησης, του επαγγελματικού άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης της κάθε ομάδας. Στην έρευνα συμμετείχαν 67 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις τρεις συνιστώσες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν συχνά επαγγελματική ικανοποίηση, ενώ βιώνουν σπάνια δευτερεύον τραυματικό άγχος και επαγγελματική εξουθένωση. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής βιώνουν υψηλότερα επίπεδα δευτερεύοντος τραυματικού άγχους και επαγγελματικής εξουθένωσης σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Ενώ, δε σημειώθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων για την επαγγελματική ικανοποίηση. Ακόμη, το φύλο, η ηλικία, οι επιπλέον σπουδές και ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί δεν φαίνεται να επηρεάζουν το επίπεδο της επαγγελματικής ικανοποίησης, του επαγγελματικού άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Λέξεις Κλειδιά: Επαγγελματική ικανοποίηση
Επαγγελματική εξουθένωση
Επαγγελματικό άγχος
Γενική και ειδική εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AlvanouKyriakiMsc2014.pdf651.97 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.