Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16040
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΟκαλίδου, Αρετήel
dc.contributor.authorΓούναρη, Ξανθίππηel
dc.date.accessioned2014-03-06T09:57:14Z-
dc.date.available2014-03-06T09:57:14Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16040-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση του δεκτικού λεξιλογίου των παιδιών προσχολικής ηλικίας σε σχέση με την αυτοαντίληψη τους σε τρεις τομείς (σχέσεις με τη μητέρα, σχέσεις με τους συνομηλίκους και σωματική ικανότητα). Για την επίτευξη του σκοπού αυτού χορηγήθηκαν δύο εργαλεία: το ΠΑΤΕΜ Ι για την αξιολόγηση της αυτοαντίληψης και το ROWPVT-II για την αξιολόγηση του δεκτικού λεξιλογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσο περισσότερο νιώθει το παιδί ότι η μητέρα του ασχολείται μαζί του και το καταλαβαίνει και όσο θετικότερη αυτοαντίληψη έχει για την ικανότητά του σε σωματικές ασκήσεις, τόσο λιγότερες μεμονωμένες λέξεις κατανοεί. Ακόμη, το φύλο βρέθηκε να επηρεάζει τη συσχέτιση του δεκτικού λεξιλογίου με την κλίμακα «σχέσεις με τη μητέρα», καθώς όσο περισσότερο νιώθουν τα αγόρια ότι η μητέρα τους ασχολείται μαζί τους και τα καταλαβαίνει, τόσο λιγότερες μεμονωμένες λέξεις κατανοούν, ενώ για τα κορίτσια δε βρέθηκε κάτι αντίστοιχο. Ωστόσο, η αυτοαντίληψη των παιδιών για τις σχέσεις με τους συνομηλίκους τους δε βρέθηκε να επηρεάζει το δεκτικό τους λεξιλόγιο. Τέλος, τα δεδομένα της έρευνας κατέληξαν σε στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς το φύλο και την ηλικία των παιδιών, την ηλικία των γονέων και το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας σε σχέση με τις επιδόσεις τους στις τρεις κλίμακες του ΠΑΤΕΜ Ι και στο τεστ του δεκτικού τους λεξιλογίου.el
dc.format.extent70el
dc.format.extent1079085 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔεκτικό λεξιλόγιοel
dc.subjectΑυτοαντίληψηel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΣυσχέτιση της ανάπτυξης του δεκτικού λεξιλογίου και της αυτοαντίληψης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GounariXanthippiMsc2014.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.