Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16040
Author: Γούναρη, Ξανθίππη
Title: Συσχέτιση της ανάπτυξης του δεκτικού λεξιλογίου και της αυτοαντίληψης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Date Issued: 2014
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Οκαλίδου, Αρετή
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση του δεκτικού λεξιλογίου των παιδιών προσχολικής ηλικίας σε σχέση με την αυτοαντίληψη τους σε τρεις τομείς (σχέσεις με τη μητέρα, σχέσεις με τους συνομηλίκους και σωματική ικανότητα). Για την επίτευξη του σκοπού αυτού χορηγήθηκαν δύο εργαλεία: το ΠΑΤΕΜ Ι για την αξιολόγηση της αυτοαντίληψης και το ROWPVT-II για την αξιολόγηση του δεκτικού λεξιλογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσο περισσότερο νιώθει το παιδί ότι η μητέρα του ασχολείται μαζί του και το καταλαβαίνει και όσο θετικότερη αυτοαντίληψη έχει για την ικανότητά του σε σωματικές ασκήσεις, τόσο λιγότερες μεμονωμένες λέξεις κατανοεί. Ακόμη, το φύλο βρέθηκε να επηρεάζει τη συσχέτιση του δεκτικού λεξιλογίου με την κλίμακα «σχέσεις με τη μητέρα», καθώς όσο περισσότερο νιώθουν τα αγόρια ότι η μητέρα τους ασχολείται μαζί τους και τα καταλαβαίνει, τόσο λιγότερες μεμονωμένες λέξεις κατανοούν, ενώ για τα κορίτσια δε βρέθηκε κάτι αντίστοιχο. Ωστόσο, η αυτοαντίληψη των παιδιών για τις σχέσεις με τους συνομηλίκους τους δε βρέθηκε να επηρεάζει το δεκτικό τους λεξιλόγιο. Τέλος, τα δεδομένα της έρευνας κατέληξαν σε στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς το φύλο και την ηλικία των παιδιών, την ηλικία των γονέων και το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας σε σχέση με τις επιδόσεις τους στις τρεις κλίμακες του ΠΑΤΕΜ Ι και στο τεστ του δεκτικού τους λεξιλογίου.
Keywords: Δεκτικό λεξιλόγιο
Αυτοαντίληψη
Προσχολική ηλικία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GounariXanthippiMsc2014.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.