Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16020
Author: Αγτζόγλου, Γεώργιος
Title: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και η πρόβλεψη της τιμής του αργού πετρελαίου.
Date Issued: 2014
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Λιβάνης, Ευστράτιος
Abstract: Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνήσουμε κατά πόσο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποτελεί απειλή για το πετρέλαιο. Για να φτάσουμε σε ένα αποτέλεσμα πρέπει πρώτα να μελετηθεί η σχέση που υπάρχει μεταξύ του αργού πετρελαίου και των ελαφριών αποσταγμάτων αυτών δηλαδή που χρησιμοποιούνται από τα οχήματα. Κατόπιν θα πρέπει να βρεθεί κατά πόσο υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης των ελαφριών αποσταγμάτων πετρελαίου και του ενεργού πληθυσμού αυτοκινήτων. Στην συνέχεια χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη γραμμή παλινδρόμησης, όπου αυτό είναι εφικτό, θα γίνει πρόβλεψη για το πληθυσμό των συνολικών οχημάτων έως το 2050 καθώς και για τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Καθώς θα έχουμε πια συγκεντρωτικά τον όγκο των οχημάτων (διαχωρισμένα σε συμβατικά και ηλεκτρικά) και καθώς υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του όγκου των συμβατικών οχημάτων και της κατανάλωσης ελαφριών κλασμάτων πετρελαίου μπορούμε με σιγουριά να προβλέψουμε ότι η ζήτηση για αυτά τα κλάσματα θα είναι αισθητά μειωμένη. Αυτό σημαίνει κατ' επέκταση ότι και η ζήτηση για αργό πετρέλαιο θα ακολουθήσει (υπάρχει δυνατή συσχέτιση μεταξύ ζήτησης αργού πετρελαίου και ελαφριών κλασμάτων) παρασύροντας προς τα κάτω και την τιμή του πετρελαίου. Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν μετά το 2035 όταν ο όγκος των συμβατικών αυτοκινήτων θα αρχίζει να ελαττώνεται αισθητά
Keywords: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Αργό πετρέλαιο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AgtzoglouGeorgiosMsc2014.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons